تتغیر فصل و دما ، کاهش ایمنی بدن ، کمبود برخی از ویتامین ها ، کمبود آهن ، استفاده از فرآورده های آرایشی و بهداشتی، استرس و قارچ ها باعث خشکی و ترک خوردگی پوست لب می شود که این علائم همراه با خارش ، سوزش ، خشکی و یا عفونت است.

تاتو کردن لب ها نیز از جمله عوامل خطر زا برای پوست لب ها به شمار می رود. همچنین خشک شدن مرتب لب ها عاملی برای تشخیص بیماری است. زبان زدن بیش از حد به لب ها یک سیکل معیوبی را ایجاد می کند که اغلب ناخواسته است و منجر به خشکی مضاعف پوست می شود. استفاده از محصولات حاوی ویتامین گروه B نظیر سبزی ها ، روغن های گیاهی ، تخم مرغ و جگر مفید است، به علاوه در برخی زنان به دلیل فقر آهن پوست لب ملتهب می شود که طبق تجویز پزشک می توان از مکمل های غذایی استفاده کرد.

پس از سپری کردن یک روز طولانی و سخت ، برای پوستتان چه چیزی می تواند بهتر از تغذیه شدن با موادی که به آن نیاز دارد باشد؟ ماسک های صورت ابزاری مناسب برای تغذیه و زیباسازی پوست به شمار می روند. انواع آماده ی این ماسک ها در بازار موجوداند که می توانید آن ها را تهیه نمایید ، اما نیازی به این کار نیست. شما به راحتی و با استفاده از مواد اولیه ای که در هر آشپز خانه ای پیدا می شود هم به راحتی می توانید ماسک های فوق العاده ای تهیه کنید.

مواد طبیعی نظیر عسل ، آووکادو ، خیار و حتی کاکائو می توانند بهشت را برای پوستتان به ارمغان بیاورند. ماسک های صورت در انواع مختلف هستند و برای مصارف متفاوت نظیر : پاک کننده ، صاف کننده و معطر و تازه کننده کاربرد دارند. نوع ماسکی که شما استفاده می کنید به نوع پوستتان بستگی دارد.