1 - خواب مناسب: کیفیت خوابیدن شما روی پوست شما تاثیر گذار می باشد. از بالش نرم ، بزرگ با پارچه طبیعی و غیر مصنوعی استفاده کنید.

2- در معرض حرارت قرار نگیرید: گرما قادر است به درون پوست رخنه کرده و به بافت های همبند صدمه وارد کند. هنگام استفاده از سشوار دستی آن را در حالت بسیار داغ قرار ندهید و جریان خوای گرم را مستقیما به سمت پوست نگیرید. از گرمای نیم روزی نیز پرهیز کنید.

3 - از عوامل جوی بدور باشید: هنگامی که در زمستان از خانه خارج می گردید برای محافظت از پوست صورتتان از بادهای سوزناک زمستانی ، از ماسک صورت استفاده کنید. پیش از آن که به شنا بروید از یک مرطوب کننده قوی استفاده کنید تا از جذب کلر به پوستتان جلوگیری به عمل آید.

4 - شستشوی چشمی: برای برطرف کردن چشمان پف کرده یک کتری چای دم کنید و بگذارید تا خنک گردد و سپس چشم ها را با آن شستشو دهید و یا 2 قاشق استیل را به مدت چند دقیقه درون فریز قرار داده و سپس روی چشم هایتان قرار دهید تا پف چشمانتان تقلیل یابند.

5 - آب فراوان بنوشید: متخصصین توصیه می کنند که حداقل روزانه 8 لیوان آب بنوشید. این کار حقیقتا شرایط پوست را بهبود می بخشد.

6 - تغذیه مناسب داشته باشید: برای جوان باقی ماندن و سلامتی پوست ضروری می باشد.

7 - اخم نکنید: یک چهره در هم تشکیل چین و چروک را تسریع می کند (خصوصا اطراف چشم ها ، برآمدگی بینی و روی پیشانی). به طور متوسط کودکان 400 بار درروز می خندند در حالی که این میزان در بزرگسالان تنها 15 بار می باشد. خندیدن بافت های همبند پیرامون دهان را تحکیم کرده و باعث حفظ شکل ظاهری صورتتان می گردد.

8 - سیگار را ترک کنید: سیگار کشیدن پوست را از جریان طبیعی خون محروم ساخته و سبب انقباض مویرگ های پوستی می گردد. همچنین سیگار از رسیدن اکسیژن و مواد مغذی به پوست بدن جلوگیری به عمل می آورد.

9 - سریع لاغر نشوید: اگر وزن بدنتان مرتبا بیش از 5/3 کیلوگرم نوسان وزنی داشته باشد سرانجام روی چهره شما نمایان می گردد. به همین نحو اگر سریع و بیش از حد وزنتان کاهش یابد ، ممکن است پوست بدنتان آن لایه چربی که شکل طبیعی را حفظ می کند ، از دست بدهد. خیلی سریع وزنتان را کاهش ندهید وگرنه مجددا ، چین و چروک در پوستتان نمایان می گردد.

10 - آب لیمو بخورید (در حد متعادل): روز خود را با نوشیدن یک فنجان آب جوشیده همراه با آب لیمو ترش آغاز کنید . این نوشیدنی ناخالصی هایی که در بدن شما انباشته گردیده اند را از بدن دفع می کند. همچنین لیمو ترش به عنوان یک شستشو دهنده ملایم کبد نیز عمل می کند.