حامل بخضی از محصول است که ماده فعال را نگه می دارد. حامل پایه یا بخشی از محصول است که به آن شکل می دهد. حامل نقش حیاتی در چگونگی جذب و تحمل مواد فعال محصول دارد. در مواردی ماده فعال را می توان برحسب حامل آن قوی تر یا ضعیف تر ساخت. و دیگر اینکه حامل در نهایت اغلب به اندازه مواد فعال در دستیابی به نتایج رضایت بخش از درمان های موضعی آکنه اهمیت دارد.

مثلی در درماتولوژی هست که می گوید: اگر خیس است ، خشکش کنید. اگر خشک است خیسش کنید. این مثل در مورد حامل بخوبی صدق می کند. وقتی پوست بسیار چرب است ، ژل ها را بسیار بهتر تحمل می کند. وقتی پوست خیلی خشک است ، محصولاتی که به شکل کرم یا پماد هستند مناسب ترند. لوسیون ها و روغن ها معمولا در ماه های تابستان یا وقتی رطوبت هوا بیشتر است بهتر استفاده می شوند.

هر چه محصولی بیشتر مرطوب کننده باشد ، چرب تر است و برای اکثر افراد نامطلوب. از سوی دیگر ، هر چه محصول خشک کننده تر باشد ، تحریک کننده تر و باز هم ، برای اکثر افراد نامطلوب است. گاهی ترکیب هایی از محصولات بیشتر مرطوب کننده و بیشتر خشک کننده را می توان توام مصرف کرد و نتایج عالی گرفت. این موضوع در اکثر درمان های آکنه مشاهده می شود. از آنجا که اکثر داروهای موضعی ضد آکنه حداقل تا حدودی خشک کننده هستند ، ترکیب کردن آن ها با مرطوب کننده ها ، از تحریک کنندگی آن ها می کاهد و احتمال پیگیری مصرف آن ها و دستیابی به حداکثر نتیجه را بیشتر می کند. نکته دیگر این است که بعضی محصولات وقتی در بعضی حامل های خاص عرضه شوند موثرترند. برای مثال ، BP وقتی در فرمولاسیون ژل مصرف می شود فعال تر است تا وقتی در حامل های دیگر مصرف شود ؛ البته ممکن است در فرمولاسیون ژل برای بعضی ها بیشتر تحریک پوستی ایجاد کند و آن ها باید فرمولاسیون ژلی را مصرف کنند که غلظت پایین تری از دارو داشته باشد یا غلظت بالاتر دارو را به شکل کرم مصرف کنند ، یا از پاک کننده ها به درجات گوناگون قوی یا ضعیف اند استفاده کنند.

سازندگان این داروها می دانند برای اینکه محصولاتشان موثر باشند مردم باید مایل به مصرف آن ها باشند. به همین دلیل ، پیوسته در زمینه ارائه جذاب تر و بهتر محصول خودکار می کنند تا مشتری دوباره به سراغ آن نام تجارتی خاص بیاید ، حتی اگر کمی گران تر باشد. خوشبختانه اینک انتخاب های بسیار در دسترس است و انتخاب های جدید و اصلاح شده نیز پیوسته در راه است