این فهرست را همیشه پیش چشم داشته باشد :

زنان نباید باردار شوند ؛ مردان نباید همسرشان را که آکوتان مصرف می کند در زمان مصرف ایزوترتینویین خوراکی یا حداقل یک ماه پس از قطع دارو باردار کنند. برای اینکه مطمئن باشید در هنگام مصرف ایزوترتینویین خوراکی باردار نمی شوید ، از دو روش ضدبارداری استفاده کنید (مانند ضدبارداری خوراکی به اضافه کاندوم).

در دوره مصرف ایزوترتینویین خوراکی یا یک ماه پس از قطع مصرف آن شیر خود را به کودک ندهید.

در دوره مصرف ایزوترتینویین یا یک ماه پس از قطع مصرف آن خون اهدا نکنید. اگر زن بارداری خون شما را دریافت کند ، جنین او در معرض خطر نقص جنین قرار خواهد گرفت.

مکمل ویتامین A نخورید ، زیرا احتمال بروز اثرهای جانبی ایزوترتینویین را افزایش می دهد.

وقتی ایزوترتینویین خوراکی مصرف می کنید یا تا 6 ماه پس از قطع مصرف آن ، برای پوست خود از هیچ روش زیبایی پوست ، از جمله موم یا لیزر استفاده نکنید.

از نور زیاد خورشید و نورهای فرابنفش و اتاقک های برنزه سازی بپرهیزید ، چون این دارو پوست شما را به نور فرابنفش حساس تر می کند.

از قرص های ضدبارداری که استروژن ندارند (قرص های ریز) استفاده نکنید ، زیرا ممکن است وقتی آکوتان مصرف می کنید این قرص های ضدبارداری برای شما موثر نباشد. از دکتر خود بپرسید تا مطمئن شوید قرص ضدبارداری که استفاده می کنید برای شما مناسب است.

اگر داروهای دیگر یا داروهای گیاهی مصرف می کنید به دکتر بگویید. بعضی از این داروها ممکن است کارایی ضدبارداری خوراکی را کاهش دهند و باید در مدت درمان با ایزوترتینویین یا یک ماه پس از قطع مصرف آن ، از آن ها استفاده نکنید.

دارو را به دیگران ندهید.

ایزوترتینویین را با آنتی بیوتیک مصرف نکنید ، مگر اینکه به دکتر خود گفته باشید.