عسل افزون بر تقویت پوست و شفا بخشی، پاک کننده خوبی است. یک قاشق غذاخوری عسل را به آرامی حرارت دهید و روی قسمتهایی از پوست که دارای دانه های سر سیاه است بگذارید. پس از 15 دقیقه با یک تکه پنبه و آب نیمگرم، پوست را تمیز کنید و بعد بشویید.

بلغور جو دوسر

ماسک بلغور جو دوسر یکی از ماسکهای بسیار مفید برای پوستهایی است که دانه های سرسیاه در آن دیده می شود. برای تهیه این ماسک، جو دوسر را بپزید و با بادام کوبیده مخلوط کنید و به شکل خمیر در آورید. این ماسک را به مدت 15 دقیقه روی پوست بگذارید و سپس با آب نیمگرم بشویید.

لیموترش و دانه های سرسیاه

آب لیموترش به تنهایی و یا همراه با مواد دیگر روی دانه های سرسیاه اثر بسیار خوبی دارد.

اب لیموترش با گلاب یا سفیده تخم مرغ ماسک خوبی می سازد که دانه سرسیاه را از پوست بیرون می کشد، به ویژه سفیده تخم مرغ و آب لیموترش که نتیجه بهتری دارد و پوست را کاملاً تمیز می کند.

برای تهیه ماسک سفیده تخم مرغ و آب لیموترش، آب نصف لیموترش را با سفیده یک تخم مرغ در ظرف کوچکی حرارت دهید تا غلیظ شود. سپس سه قطره تنتور ساده بنژوان به آن بیفزایید و روی پوست بگذارید. پس از 15 دقیقه ماسک را بردارید و پوست را با آب نیمگرم بشویید.

شیر

شیر بسیار مفید است، به ویژه برای پوستهایی که دارای دانه های سرسیاه است، زیرا سبب می شود که دانه ها از پوست خارج شوند و پوست پاک شود.

پیش از استفاده از شیر، ابتدا باید پوست را با آب گرم بشویید. سپس به مدت ده دقیقه پوست را با شیر نیمگرم کمپرس کنید. راه دیگر استفاده از شیر این است که 4 قاشق غذا خوری بومادران یا بابونه را در دو فنجان شیر سرد بریزید و بگذارید چند ساعت بماند و سپس ان را از صافی بگذرانید.

مایع به دست آمده را پیش از استفاده حرارت دهید تا نیمگرم شود، سپس پوست را با آن کمپرس کنید.