لکهای قرمز

برای از بین بردن لکهای قرمز رنگ از روغن ماهی استفاده کنید. به این شکل که ابتدا پوست را تمیز کنید و بعد با مقداری روغن ماهی لایه ای از چربی روی آن بنشانید. یکی دو ساعت بعد، پوست را با آب نیمگرم بشویید.

راه دیگر از بین بردن این نوع لکها، استفاده از محلول اسید بوریک است. مقدار کمی اسید بوریک را درکمی آب جوش بریزید و بگذارید کمی سرد شود، سپس به مدت چند لحظه محلول را روی لکها بریزید و بشویید.

بوراکس نیز در از بین بردن اینگونه لکها می تواند موثر باشد. محلولی به نسبت یک ( بوراکس) و 16 آب تهیه کنید، یک تکه پنبه در آن فرو برید و روی لکها بگذارید.

لکهای قهوه ای

این نوع لکها را لکهای کبدی نیز می گویند. هر چند ارتباط آن با بیماریهای کبدی ثابت نشده است، گاه در اثر نارسایی کبد و کمبود ویتامین، به ویژه ویتامینهای E و C و ریبوفلاوین بروز می کند.

یکی از کارشناسان برجسته پوست، استفاده از روغن کرچک را در این مورد توصیه می کند. به اعتقاد او باید تا زمانی که لکهای قهوه ای باقی است، درمان با روغن کرچک ادامه یابد.

افزون بر این، مواد از بین برنده لکه های سفید نیز در این مورد تا حدی موثر است.

آب خیار یا برگ شاهی خرد شده یا آب آن در از بین بردن اینگونه لکها بی اثر نیست.

آب خیار یا آب برگ شاهی را به مدت 15 دقیقه تا چندساعت می توانید روی لکه های پوست بزنید و در صورت امکان بگذارید از شب تا صبح بماند.