پوشت خشک آمادگی زیادی برای چین و چروک دارد، اما امتیازش این است که مستعد جوش زدن نیست. برای سالم نگهداری این نوع پوست باید به آن رطوبت داد و شادابی و سرزندگیش، باید از ویتامینهای A، B، C و E کمک گرفت.

اگر پوست خیلی خشکی دارید و یا بیش از چهل سال او سنتان می گذرد، باید افزون بر گنجاندن ویتامینهای A، B، C و E در برنامه غذایی، برای تغذیه پوستتان نیز از این ویتامینها استفاده کنید. بسیاری از کسانی که برای کاهش وزن رژیم می گیرند و چربی را از غذاهایشان حذف می کنند، پس از مدتی شادابی پوستشان را از دست می دهند.

این رژیم نادرست است، زیرا پوست در همه حال به مقداری چربی نیاز دارد و اگر به آن نرسد، خشک و پرچین و چروک می شود.

در چنین رژیمهایی باید روغن ذرت یا روغن آفتابگردان را جانشین کره و روغنهای حیوانی کرد تا پوست لطمه نبیند.

زندگی بخشهای پوست خشک

روغن تخم کتان، روغن بادام، روغن نارگیل، روغن زیتون، روغن ذرت و روغن بادام زمینی به پوستهای خشک زندگی و شادابی می بخشند. لانولین، زرده تخم مرغ، آب سیب، آب هلو، آب هنداونه، عسل، شیر و بلغور جو دوسر نیز از مواد بسیار مفید برای پوست خشک به شمار می روند. از این مواد در ماسکها و کرمهای پوست می توانید استفاده کنید.

ماسک هلو

ماسک هلو یکی از بهترین ماسکها برای پوست خشک است. هلو به تنهایی و یا همراه با عسل ماسک خوبی می سازد که پوست را جلوه و جلا می بخشد و لطیف می کند.

برای استفاده از هلو، پوستش را بگیرند و سپس آن را له کنید. و به تنهایی یا همراه با یک قاشق غذاخوری عسل به مدت 15 تا 20دقیقه روی پوست بگذارید، یعد با آب نیمگرم بشویید.

رطوبت دهنده هوا

گرمای شدید خانه ها در فصل زمستان سبب می شود که رطوبت کافی به پوست نرسد و پوست خشک و کم اب شود. اگر حرارت خانه شما بیش از اندازه معمول است، از یک دستگاه رطوبت دهنده هوا استفاده کنید. اگر منبع حرارتی بخاری است، می توانید از یک ظرف آب برای تولید رطوبت در اتاق استفاده کنید ظرف اب را روی بخار قرار دهید یا بجوشد و بخار آب در هوا پراکنده شود.