هر نوع مویی احتیاج به تقویت دارد و برای آنکه بهترین وضعیت را به خود بگیرد و خوش حالت و در عین حال نرم و لطیف باشد باید به آن رسیدگی شود که برای این کار می توانید از یکی از راه های زیر استفاده نمایید :

یک لیوان بزرگ نعناع را در سه لیوان آب جوش به مدت 1 ساعت خیسانده سپس با حرارت ملایم به مدت چند دقیقه بجوشانید و دم کنید. ماسک این مایع فوق العاده برای نرم کردن پوست و حتی چروک صورت موثر است و اگر موها را با آن ماساژ دهید برای تقویت موی سر بسیار مفید است.

یک شیشه ماء الشعیر را باز کرده و در هوای آزاد بگذارید تا طعم آن عوض شود و به عبارت دیگر گاز آن خارج شود، پس از آنکه موهای خود را شامپو زدید و با آب بطور کامل شستید و خشک کردید موهای خود را با مایع فوق بشویید و ماساژ دهید. اکنون سر خود را با پارچه و یا حوله ببندید. به مجردی که موهای شما خشک شد بوی آب جو از بین میرود. و موهای شما برای مدت زیادی با طراوت باقی خواهد ماند.

ضماد برگ کوبیده چغندر را تهیه نموده و سپس آن را با مقدار عسل و حنا مخلوط نموده و به کف سرخود بمالید و پس از 30 دقیقه موهای خود را آبکشی نمایید. این عمل باعث رویش مو و رشد مجدد آن می گردد.

آب پیاز خام برای تقویت و تغذیه موها بسیار مفید می باشد و بهتر است این عمل را قبل از اینکه به حمام بروید انجام دهید تا بعد از حمام بوی پیاز روی سرتان نماند.

آب ترب برای روییدن موی سر بسیار مفید می باشد.

آب شنبلیله را اگر به موهایتان بمالید باعث تقویت موها می گردد و از ریزش آن جلوگیری می کند.

مالیدن مخلوط زرده تخم مرغ و آرد نخود بر سر باعث تقویت مو و خوش حال شدن آن می شود.

استفاده از کثیرا نیز به موها حالت می دهد. برای این کار مقداری کتیرا را در دو برابر آب جوش خیس کرده و درش را بگذارید پس از سرد شدن ژله ای به دست می آید که از آن برای حالت دادن به مو استفاده می کنند.

گل سرخ، برگ آزاد درخت برمکی، آمله و پرسیاوشان را گرفته و الک نمایید. آمله را به تنهایی له کرده و در آب خیس نمایید و با آن سر را خیس کنید و سپس مواد دیگر را روی سر ریخته و موها را با آنها خوب ماساژ دهید. این عمل باعث رشد مو می شود.