چه کسی در این سرما پوست صاف و درخشان نمی خواهد ؟ و یکی از مهمترین نکاتی که باید برای پوستی درخشان و جوان رعایت کنید ، لایه برداری می باشد . با فزایش سن ، توانایی پوست ما برای از بین بردن سلول های مرده کاهش می یابد و در این زمان همه ی ما به سراغ محصولات تبلیغ شده می رویم . محصولاتی که به ما قول پوستی درخشان و شاداب را می دهند. به جز چند مورد ، همه ی محصولات تجاری حاوی مواد شیمیایی هستند که ممکن است در بلند مدت اثر معکوس روی پوست بگذارند .پس بهتر است به عنوان جایگزین از محصولات طبیعی استفاده کنید . جالب است بدانید آشپزخانه ی شما گنجی است سرشار از لایه بردارهای بدون مواد شیمیایی که به راحتی می توانید از آنها استفاده کنید .

چرا لایه برداری مهم است ؟

پوست ، بزرگترین ارگان بدن ، در لایه های درونی خود به تولید سلول های جدید مشغول است. به عنوان بخشی از این پروسه ، سلول های مرده به سمت لایه های بیرونی هل داده می شوند. سرانجام این سلول ها از پوست جدا می گردند . اما برخی از این سلول ها به پوست می چسبند و موجب پژمردگی ، خشکی ، گرفتی منافذ پوست ، آکنه و دیگر اختلالات پوستی می شوند . لایه برداری در واقع برای جدا کردن همین سلول ها از پوست انجام می پذیرد .

حال که از اهمیت لایه برداری آگاه شدید ، در اینجا برخی از بهترین لایه بردارهای طبیعی را به شما معرفی می کنیم .

قهوه

قهوه کلا به شما احساس سرزندگی می بخشد ، اما به عنوان ی لایه بردار هم بسیار خوب عمل می کند . به دلیل طبیعت تقریبا خشن و زبر آن ، قهوه ای که خوب آسیاب شده باشد لایه برداری عالی محسوب می شود . گرانول های قهوه سلول های مرده ی پوست را از بین می برند و موجب افزایش گردش خون در پوست می گردند. این کار برای از بین بردن سموم بسیار مفید است .

ماست

ماست یک غذای ضروری ، هم برای پوست و هم برای معده بشمار می رود . در ماسک لاکتیک اسید و آلفا هیدروکسی اسید وجود دارد که به درخشش پوست کمک می کنند . برای آبرسانی و لایه برداری پوست و در نهایت لطافت آن ، ماسک یکی از بهترین مواد محسوب می شود . استفاده از ماست ساده روی صورت و دیگر نقاط بدن ، پوستی جوان و شاداب را به شما هدیه می دهد .

جوش شیرین

جوش شیرین یک ماده ی همه کاره است و برای روشن کردن پوست زیر بغل ، سفید کردن دندان ها و همچنین به عنوان دئودرانت هم مورد استفاده قرار می گیرد . در جوش شیرین همان تعادل بین نرمی و زبری وجود دارد که شما از یک لایه بردار بسیار خوب انتظار دارید . با جوش شیرین اسکرابی مناسب برای از بین بردن سلول های مرده ی پوست و بازگرداندن لطافت به آن خواهید داشت .

شکر

مصرف زیاد شکر شاید برای سلامت شما بد باشد ، اما استفاده از شکر برای پوست ایده ی بسیار خوبی است . شکر از نیشکر ساخته می شود که یکی از منابع طبیعی گلیکولیک اسید و آلفا هیدروکسی اسید محسوب می شود و ایناسید ها ، پروتئین های مورد نیاز پوست را تجزیه می کنند . همچنین شکر روند تولید سلول های جدید را تسریع می نماید . پوست خود را با گرانول های شکر و به حالت دورانی ماساژ دهید و سپس آن را با آب خوب بشویید .

جو دو سر

بلغور جو دو سر یکی از بهترین گزینه ها برای یک صبحانه ی کامل و همچنین لایه برداری است . جو دو سر در واقع لایه برداری است که خاصیت ضد التهاب دارد و مثل یک مرطوب کننده ی طبیعی عمل می کند . البته افراد با پوست حساس باید از جو دو سر همراه با عسل استفاده کنند تا سلول های مرده ی پوست را از بین ببرند .

می توانید همچنین از این مواد برای بهبود شادابی پوست دست ها استفاده کنید .