پیش از هر چیز نکات اساسی مراقبت از پوست را رعایت کنید

 

اگر به دنبال ظاهری جوان و شاداب هستید ، با ضروریات شروع کنید

 

از آفتاب تا حد امکان دور بمانید ، از یک ضد آفتاب مناسب استفاده نمایید ، لباس هایی بپوشید که از پوست شما در برابر آفتاب محافظت می کنند ( آستین های بلند و شلوار .... ) ، سیگار نکشید و همیشه استفاده از مرطوب کننده را جدی بگیرید .

 

به پشت بخوابید

 

وقتی هر شب موقع خواب بدن شما در حالتی مشابه قرار گیرد ، خطوط خواب ، یا همان چین و چروک در نواحی آسیب پذیرتر ظاهر شده که کم کم بعد از بیدار شدن از بین می روند. اما این خطوط به مرور زمان به چروک های دائمی تبدیل خواهند شد. خوابیدن به پهلو باعث پیدایش چین و چروک روی گونه ها و چانه می شود و این در حالی است که خوابیدن روی شکم خطوط اخم را به مرور واضح تر می نماید .

 

ماهی بخورید

 

ماهی های آب سرد مثل سالمون ، منابع بسیار خوبی برای پروتئین ، یکی از واحدهای سازنده ی پوست ، محسوب می شوند . البته وجود میزان زیادی از امگا 3 ، ماهی ها را به غذایی ضروری برای تغذیه ، حفظ جوانی پوست و کاهش هر چه بیشتر چین و چروک ها تبدیل می کند .

 

چشمان خود را هنگام مطالعه جمع نکنید !

 

هر حالتی از چهره می تواند به مرور زمان موجب ضعیف شدن ماهیچه های ناحیه ی خاصی از صورت در اثر کار زیاد شود و خطوطی را زیر پوست بوجود آورد . پس چشم های خود را کاملا باز نگه دارید و هنگام مطالعه از عینک متناسب استفاده نمایید . عینک آفتابی هم باید از وسایل اصلی کیف شما باشد . این عینک ها از پوست دور چشم محافظت می کنند .

 

استفاده از آلفا هیدروکسی اسید

 

این اسید طبیعی سلول های مرده سطح پوست را از آن جدا می کند و این کار موجب کاهش خطوط ریز روی سطح پوست ، منافذ باز آن و چروک های سطحی ، خصوصا اطراف چشم ، می گردد . نوع قوی تر از این اسید حتی می تواند به کلاژن سازی در پوست کمک کند . کلاژن پروتئینی است که به پوست قدرت و انعطاف پذیری لازم را می بخشد . البته استفاده از آلفا هیدروکسی اسید پوست شما را به نور آفتاب و آلودگی حساس می کند ، بنابراین استفاده از کرم ضد آفتاب ضرورت دارد .

 

پوست خود  را زیاد نشویید

 

آب، رطوبت و چربی طبیعی پوست را ، که از پیدایش چروک ها پیشگیری می کند ، از بین می برد . اگر بیش از حد پوست صورت خود را بشویید ، پوست نازک و حساس خواهد شد . از پاک کننده های ملایم حاوی مرطوب کننده و یا ژل برای شست و شوی صورت استفاده نمایید .

 

به پوست خود ویتامین C بزنید

 

مطالعات ثات می کنند کرم های حاوی ویتامین C کلاژن سازی را در پوست افزایش می دهند ، از آن در برابر عوامل مخرب محافظت می کند و از میزان قرمزی ، تورم و لکه های پوستی می کاهد . ممکن است ویتامین C را با نام های دیگر ، مثل اسکوربیک اسید هم در لیست مواد تشکیل دهنده ی برخی از کرم ها ببینید .

 

سویا برای مراقبت از پوست

 

سویا جلوه ی ظاهری پوست را بهبود می بخشد و از آن محافظت می کند . اگر محصولات حاوی سویا را به پوست خود بزنید و یا از مکمل های آن استفاده کنید ، تا حدی از آسیب های نور آفتاب در امان خواهید بود . سویا به بهبود استحکام ساختار پوست نیز کمک می کند .

 

نوشیدن شکلات داغ به جای قهوه

 

از نوشیدنی های ضد سالخوردگی لذت ببرید . در کاکائو آنتی اکسیدان فراوانی وجود دارد که از پوست در برابر آسیب های داخلی و خارجی محافظت می نماید و همچنین جریان خود در سلول های پوستی را بهبود می بخشد .