هیچ چیز بدتر از این نیست که صبح از خواب بیدار شده و صورت خود را پف کرده ببینید به خصوص وقتی یک قرار مهم دارید. ابتدا چندین مشکل پزشکی وجود دارد که می تواند باعث تورم صورت شود. مانند فشار خون بالا، بیماری های کلیوی، واکنش های آلرژیک، تروما، مشکلات دهان و دندان. بنابراین ابتدا در مورد این مشکل باید با پزشک خود مشورت کنید. هنگامی که مطمئن شدید این مشکل پزشکی نیست وگهگاهی اتفاق میفتد، می توانید نتیجه بگیرید دلیل آن کم آبی بدن، مصرف زیاد الکل یا کم خوابی می تواند باشد.

دلایل متورم بودن صورت پس از بیدار شدن از خواب

تورم صورت هنگام صبح پس از شبی با نوشیدن الکل غافلگیر کننده نیست. اما چیزی که می تواند باعث غافلگیری و ناراحتی باشد، تورم صورت بدون دلیل است. باید بدانید مسائل دیگری مانند جمع شدن مایع به دلیل فشار صورت به بالش، آلرژی، تماشای فیلم تا نیمه شب و یا خوردن غذایی با نمک فراوان نیز می تواند دلیل پف کردن صورت پس از بیدار شدن باشد. به علاوه، یک شب بد خوابی یا حتی استرس، می تواند منجر به التهاب صبحگاهی شود. هنگامی که شما دلیل را تشخیص دهید، می توانید اقدامات لازم را برای جلوگیری از آن انجام دهید.

چگونه می توانید تورم صبحگاهی را التیام بخشید؟

به جای شستشوی صورت با آب گرم، آن را با آب خنک شستشو دهید. این کار هم به کاهش تورم کمک می کند و هم حساس خبی به شما دست می دهد.

ورزش کنید. ورزش نه تنها باعث آزاد شدن هورمون های شادی در بدن می شود، بلکه تعریق حاصل از آن به اندازه کافی باعث تجمع مایع در زیر پوست و کاهش تورم خواهد شد.

استفاده از یک ماسک خنک کننده و یا استفاده از  کمپرس یخ می تواند کمک کننده باشد.

ماساژ حلقه خیار نیز موثر است.

وضعیت بالش را عوض کنید. شاید اگر دو تا بالش زیر سر بگذارید و سر خود را بلندنگه دارید، از شدت آن کم شود.

به پشت بخوابید به طوری که صورتتان به بالش برخورد نکند تا مایع زیر پوست تجمع نکند.

روش زندگی خود را تغییر دهید. الل و نمک کمتر و آب و خواب بیشتری دریافت کنید.

قبل از خواب آرایش خود را پاک کنید. هیچوقت با آرایش چشم نخوابید چون ممکن است باعث تحریک چشم و افزایش تورم شود.

غذاهای فرآوری شده کمتر مصرف کنید. این غذاها اغلب دارای سدیم زیادی هستند.

در بیشتر مواقع تغییر سبک زندگی می تواند تورم چهره را کاهش دهد و از ظاهر مارشمالویی جلوگیری کند.