شکلات یکی از پرطرفدارترین تنقلات است که سرشار از کالری و چاق کننده است. اما شکلات برای زیبایی و جوانی پوست، تاثیرات معجزه آسایی دارد. به طوری که بسیاری از تولیدکنندگان محصولات آرایشی و مجله های آرایشی بهداشتی، از خواص این ماده خوراکی بسیار بهره می برند. اما با استفاده از برخی ماسک های خانگی که شکلات در آن به کار رفته، از خواص آن به سادگی بهره برده و پوست براق و جذابی داشته باشید. از بین ماسک های خانگی آموزش داده شده در این مطلب، مناسب ترین آن را برای پوست انتخاب کرده و استفاده کنید.

ماسک شکلات استاندارد

7pic1

مقداری پودر کاکائو را در سه قاشق عسل ارگانیک ریخته سپس سه قاشق ماست و مقداری آرد جو دوسر به آن اضافه کنید ت ماسکی نرم و خمیری به دست آید. ماسک را روی صورت زده و 20 دقیقه صبر کنید. ماست باعث براق شدن پوست شده و لاکتیک اسید موجود در آن باعث لایه برداری می شود. جو دوسر باعث پاکسازی منافذ پوست شده و سطح PH پوست را متعادل می کند. عسل نیز خاصیت آنتی باکتریالی داشته و باعث پاکسازی عمیق پوست می شود.

ماسک شکلات برای آبرسانی

7pic2

 یک قاشق شکلات تلخ ذوب شده را با یک قاشق روغن زیتون و یک عدد زرده تخم مرغ مخلوط کرده و به پوست صورت و گردن بزنید. پس از 15 دقیقه با آب ولرم شسته و با ضربات حوله ای نرم صورت را خشک کنید.

ماسک شکلات میوه ای

7pic3

یک قاشق شکلات تلخ ذوب شده را با دو قاشق مخلوط میوه هایی مانند موز، توت فرنگی، هندوانه و سیب مخلوط کنید. این ماسک خوشمزه را به مدت 20 دقیقه روی پوست صورت و گردن قرار دهید. این ماسک سرشار از مواد مغذی بوده و پوست را آبرسانی کرده و انعطاف پذیری آن را افزایش داده که این کار باعث کاهش چین و چروک می شود.

ماسک بازسازی پوست

تمامی عناصر سازنده کاکائو، باعث می شود که این ماده ظاهر پوست را زیبا و درخشان کند. استفاده دو بار در ماه از ماسک شکلات، توصیه شده است. با این روش به تدریج چین و چروک ها و سلول های مرده پوست ناپدید شده و پوستی صاف و براق به جا خواهد گذاشت. همچنین این ماسک باعث آبرسانی پوست شده و برای کسانی که مدت طولانی در برابر آفتاب قرار گرفته و دچار آسیب آفتاب سوختگی شده اند، بسیار مفید خواهد بود.