به طور عمده بیشتر توجه افراد به تغذیه و مراقبت از پوست صورت است. اما بهتر است بدانید هرچقدر هم که پوست صورت جوان باشد، اگر پوست گردن دچار چروک و پیری شود، سن و سال شما بیشتر به چشم خواهد آمد. برای مراقبت بیشتر از پوست گردن، بهتر است به ادامه مطلب توجه کنید.

چگونه گردن سریع تر از صورت پیر می شود؟

خطوط ریزی که اکنون مشاهده می کنید، قبلا از طرف گردن هشدار داده شده بود. در حالی که پوست صورت خود را با محصولات ضد پیری محافظت می کنید، به این موضوع توجه کنید که پوست گردن ححتی از پوست صورت شما نیز نازک تر و حساس تر است. همچنین ماهیچه ها و بافت های پوستی روز گردن از بافت های صورت ضعیف تر هستند. در واقع گردن لاکپشتی به گردن های چروک دارای پوست افتاده و چچروک نسبت داده می شود. اگر می خواهید بدانید که چگونه می توانید پوست چروک و شل شده گردن خود را درمان کنید، بهتر است به ادامه مطلب توجه کنید.

دوبار در هفته لایه برداری کنید

ممکن است هزینه زیادی برای مراقبت از پوست صورت خود کنید، اما اگر به پ,ست گردن توجه نکنید فایده ای نخواهد داشت، زیرا باعث نمایان شدن سن و سال خواهد شد و یا حتی پیر تر از سن واقعی نشان داده شوید. بهتر است دو بار در هفته گردن را لایه برداری کنیدتا سلول های مرده را که اغلب باعث خشکی و چین و چروک می شود را از بین ببرید. به علاوه هنگامی که پوست عاری از سلول های مرده و آلودگی است، زودتر مواد مغذی موجود در کرم ها و محصولات پوستی را جذب می کند. از اسکراب هایی که پوست را حین لایه برداری، رطوبت رسانی هم می کند استفاده کنید تا پس از لایه برداری پوست دچار خشکی نشود.

گردن را رطوبت رسانی کنید

برای رطوبت رسانی از کرم های مرطوب کننده مخصوص گردن استفاده کنید زیرا به کرمی نیاز دارید که مناسب پوست حساس گردن شما باشد. کرم هایی که باعث افزایش کلاژن سازی می شوند بسیار برای استفاده در ناحیه پوست گردن توwیه می شوند.

از ماساژور های پوست استفاده کنید

استفاده از ماساژور های پوستی در ناحیه گردن نیز توصیه می شود. این ماساژور ها باعث تخلیه غدد لنفاوی شده و گردش خون را تسریع می کند بنابراین از پف کردن و چروک شدن پوست جلوگیری می شود. بهترین روش پیشگیری از پیری پوست گردن، ماساژور های پوستی است.

اسید های چرب امگا3 را فراموش نکنید

امگا3 برای پوست بسیار ضروری است زیرا باعث افزایش ساخت کلاژن می شود. با استفاده از این اسید های چرب، بدن قادر به ساخت کلاژن برای بازسازی پوست خواهد شد. بنابراین سعی کنید غذاهای حاوی امگا3 ازجمله ماهی، دانه چیا، گردو و ... را در رژیم غذایی خود بگنجانید.