روغن زیتون در طب شرقی جایگاه ویژه ای دارد . از روغن زیتون میتوان برای شادابی پوست و مو استفاده کرد . ولی باید طریقه استفاده درست از روغن زیتون را در نظر داشت و از آن بصورت روزانه استفاده کرد . در مطلب زیر علاوه بر طریقه استفاده از این روغن به هفت فایده روغن زیتون هم اشاره میشود

برای اینکه از این خاصیت های بیشمار روغن زیتون استفاده کنید پزشکان طب سنتی هندی پیشنهادی دارند که مربوط به قرقره کردن روغن زیتون است. روغن زیتون را به مدت 10 الی 15 دقیقه در دهان خود قرقره کنید تا تاثیر فوق العاده ی ان را در بدن خود احساس کنید. بهترین زمان برای انجام این کار صبح بعد از بیدار شدن از خواب است.

بعد از اینکه 10 الی 15 دقیقه دهان خود را به روغن زیتون آغشته کردید دهانتان را آبکشی کنید و بعد با مخلوط آب و نمک قرقره کنید. این تمام راز جادویی استفاده از روغن زیتون در صبح است که پزشکان سنتی در هند تاکیید جدی بر مصرف ان دارند.

 شما با استفاده از این روغن می توانید بسیاری از باکتری های مغز را از بین ببرد و این روش غیر متداول برای جلوگیری از تشکیل سلول های سرطانی، کمک به مشکلات مربوط به عصب، بیماری های معده و بی خوابی و سبک و التهاب های مختلف موثر می باشد.
 

ماسک روغن زیتون برای پوست صورت

ماسک روغن زیتون و جوش شیرین برای جای جوش

ماسک روغن زیتون و نمک و آب لیمو ترش

آکنه و جوش صورت

 

1. روغن زیتون بهترین مرطوب کننده طبیعی پوست

روغن زیتون به دلیل مقادیر بالای آنتی اکسیدان ها و ویتامین E که دارد به آب رسانی پوست صورت کمک کرده و به عنوان یک مرطوب کننده طبیعی پوست در نظر گرفته می شود.

ماسک روغن زیتون برای پوست صورت

یک چای خوری روغن زیتون را به آرامی بر روی پوست صورت و بدن بمالید و بگذارید 15 دقیقه بماند، سپس با آب گرم بشویید.

اگر پوست خشکی دارید، قبل از رفتن به رختخواب روغن زیتون را روی دست و صورت خود بمالید، بگذارید یک شب بماند و صبح با آب گرم بشویید.

توجه داشته باشید که روغن زیتون ممکن است کمی پوست را تیره تر کند.

2. آکنه و جوش صورت

مقادیر بالای ویتامین ها و مواد مغذی موجود در روغن زیتون به پیشگیری و درمان آکنه و جوش صورت و همچنین درمان جای جوش کمک می کنند.

ماسک روغن زیتون و عسل و ماست برای جوش صورت

1/3 فنجان ماست را با 2 قاشق غذا خوری روغن زیتون و 1/4 فنجان عسل طبیعی ترکیب کنید و بر روی جوش ها بمالید، بگذارید 10 تا 15 دقیقه بماند و سپس با آب گرم خوب بشویید.

ماسک روغن زیتون و جوش شیرین برای جای جوش

یک قاشق چای خوری روغن زیتون را با یک قاشق چای خوری جوش شیرین ترکیب کنید و به صورت دایره ای بر روی جای جوش و لک های پوست بمالید، بگذارید 2 تا 3 دقیقه بماند و سپس با با آب گرم بشویید و با حوله صورت را پاک کنید.

در روش دیگر می توانید هر شب مقداری روغن زیتون را به آرامی بر روی جای جوش ها به صورت دایره ای ماساژ دهید، بگذارید 5 دقیقه بماند و سپس یک کاسه آب داغ را آماده کنید و 10 دقیقه بر روی آن بخور بدهید پس از آن عرق صورت را پاک کنید این کار جای جوش را پس از مدتی از بین می برد.

3. پاک کننده ی آرایش

روغن زیتون یک پاک کننده ی آرایش نسبتا ارزان است که بدون آسیب رساندن به پوست برای پاک کردن آرایش صورت و حتی آرایش چشم ها استفاده می شود.

روش استفاده :

شما می توانید یک پد پنبه ای را به روغن زیتون آغشته کنید و از آن برای پاک کردن آرایش صورت و چشم خود استفاده کنید.

4. جوان سازی پوست صورت

روغن زیتون به دلیل مقادیر بالای آنتی اکسیدان هایی که دارد به کاهش رادیکال های آزاد پوست کمک کرده و با رفع چین و چروک باعث جوان سازی پوست صورت می شود.

ماسک روغن زیتون و نمک و آب لیمو ترش

2 قاشق غذا خوری روغن زیتون را با یک قاشق غذا خوری آب لیمو ترش تازه و یک قاشق غذا خوری نمک دریا ترکیب کنید و بر روی پوست صورت و گرن بمالید، بگذارید 10 دقیقه بماند و سپس با آب سرد بشویید.

5. درمان آفتاب سوختگی

روغن زیتون به دلیل مقادیر بالای آنتی اکسیدان ها و ویتامین E که دارد می تواند به عنوان یک ضد آفتاب طبیعی عمل کند و برای پیشگیری و درمان آفتاب سوختگی مفید باشد.

6. درمان خشکی و پینه کف پا

روغن زیتون به دلیل مقادیر بالای مواد مغذی که دارد می تواند به درمان خشکی و ترک کف پا کمک کند؛ ابتدا پاشنه پا را با آب لیمو ترش تازه تمیز بشویید و سپس مقداری روغن زیتون را بر روی آن بمالید، جوراب پنبه ای بپوشید و بگذارید یک شب بماند، روز بعد با آب گرم خوب بشویید.

7. سیاهی دور چشم

روغن زیتون به دلیل مقادیر بالای مواد مغذی که دارد به آب رسانی پوست دور چشم کمک کرده و باعث درمان سیاهی دور چشم می شود؛ توصیه می شود که هر شب مقداری روغن زیتون را دور چشم بمالید و خوب ماساژ دهید.