انجیر با اینکه پوست و ظاهری چرمی شکل و چین و چروک دار دارد اما می‌‌توان گفت به طور قابل توجهی یک عامل مفید برای جلوگیری از پیری و کهن سالی و همچنین ماده‌ای سودمند برای جوانی پوست می‌‌باشد. انجیریک میوه شیرین و لذیذیست (اواخرتابستان-اوایل پاییز)که پوست سبز رنگ وگوشت صورتی رنگ انجیر حاوی مقادیر زیادی مواد مغذی است که می‌‌تواند بطور موضعی در درمان آکنه و شفاف و درخشندگی پوست صورت مفید باشد.

انجیر حاوی بسیاری از ویتامین‌‌ها از قبیل A,C,B1,B2 ، مواد معدنی حیاتی و منبع متنوعی از آنتی اکسیدانهای ضروری پوست و اسید‌‌های چرب امگا است. در اینجا به چند راه آسان برای درمان ناراحتی‌‌های ساده پوستی، در منزل پیشنهاد می‌‌گردد.

 

التیام بخش

با توجه به فیبر بالا و محتوای مواد معدنی، انجیر یک درمان مفید برای بهبود آکنه و پاکسازی پوست می‌‌باشد. مقداری از انجیر تازه له شده را بر روی صورت خود مالیده و اجازه بدهید به مدت

20-15 دقیقه بصورت خشک شده برروی پوست باقی بماند سپس آن را کاملا با آب شست شو و پاک نمایید و صورت خود را با دستمال خشک نمایید.

 

مرطوب کردن

انجیر یک ماده مغذی در آبرسانی به پوست می‌‌باشد . خمیر انجیر یک ماده سودمند برای ترک‌‌های پوستی محسوب می‌‌شود. برای مثال میتوان خمیر آن را بر روی لب‌‌های خشکیده استفاده نمود. همچنین خمیر انجیر می‌‌تواند به بسته شدن منافذ پوستی کمک نماید و میزان ترشحات چربی پوست را کنترل نماید.

روشن کردن

انجیر سرشار از ویتامین C می‌‌باشد که به روشن کردن پوست کمک می‌‌کند. 3 قاشق غذاخوری انجیر له شده (خمیر انجیر) را به همراه 1 قاشق غذاخوری جوی دوسر ریز، نصف قاشق چای خوری پودر زنجبیل خشک شده و چند قطره اسانس ترنج بایکدیگر مخلوط کرده و بصورت خمیری صاف در آورده و بر روی صورت خود بمالید و بگذارید 10 دقیقه روی صورتتان باقی بماند سپس با آب ولرم کاملا صورت خود را شست و شو دهید و خشک کنید. این ماسک را می‌‌توانید هفته ای دو مرتبه استفاده نمایید تا نتایج روشن کنندگی آن را ببنید.

 

صاف کردن

استفاده ازخمیر انجیر برای صورت می‌‌تواند به طور مستقیم کمک به انتقال مواد مغذی به لایه غشایی پوست کند. 3 عدد انجیر تازه را داخل مخلوط کن ریخته یا با دست خرد کنید و سپس آن را به یک قاشق غذارخوری ماست اضافه و مخلوط نمایید تا خمیر خوب و یکدستی حاصل گردد.

آن را بر روی صورت مالیده و به آرامی ماساژ دهید و بگذارید به مدت 15 دقیقه بروی پوستتان بماند تا خشک شود سپس صورت خود را با آب ولرم کاملا شسته و خشک نمایید. اگر به انجیر تازه دسترسی ندارید می‌‌توانید انجیر خشک را بمدت یک شب در آب خیسانده تا نرم شود و سپس از آن استفاده نمایید.

درخشان کردن

انجیر حاوی آنزیم‌‌های مقوی می‌‌باشد که می‌‌تواند بطور موثر باعث حذف سلول‌‌های مرده پوست گردد. 1 قاشق غذاخوری پودر بادام زمینی به همراه 2 قاشق غذاخوری آب پرتقال تازه، 2 قاشق غذاخوری انجیر له شده و نصف قاشق چای خوری روغن زیتون را بخوبی با هم ترکیب نموده و بر روی صورت و بدن خود استفاده نمایید و از پوستی نرم و درخشنده لذت ببرید.

پوسته پوسته شدن

پوست انجیر حاوی مقادیر زیادی آنزیم‌‌های فعال می‌‌باشد که می‌‌تواند پوست را از پوست پوست شدن خلاص کند. پوست انجیر را بخوبی شسته و قسمت داخلی پوست انجیر را به آرامی بروی پوست صورت خود ماساژ دهید پس از اتمام بخوبی و کاملا صورت را بشویید.