شل شدگی پوست بعد از کاهش وزن اتفاق می افتد. از آنجایی که شل شدگی پوست بر کیفیت زیبایی تاثیر بسزایی دارد برخی از افراد برای رفع شل شدگی پوست به اعمال جراحی روی می آورند اما لازم است بدانید با یک رژیم غذایی اصولی می توانید از شل شدگی پوست جلوگیری کنید.

در این رابطه دکتر فرحبخش متخصص تغذیه و رژیم درمانی گفت: اگر شخصی از الگوی غذایی صحیح تغذیه پیروی کند و از همه‌ی گروه‌های غذایی مصرف کند دچار عوارض ناشی از لاغری نمی‌شود و یا اگر هم شود این عوارض خیلی کم و ناچیز است نسبت به زمانی که فرد از رژیم‌های نادرست استفاده می‌کنند.

وی افزود: رژیم‌های تک خوری یا پروتئینی نمونه‌ای از رژیم‌های ناصحیح هستند و باعث شل شدن پوست می‌شوند. به علاوه وقتی فردی کاهش وزن زیادی دارد شل شدن پوست کاملا طبیعی است.

فرح‌بخش در خصوص روش‌های جلوگیری از شل شدن و افتادگی پوست اظهار کرد: از مایعات زیاد استفاده کنید، مصرف سبزیجات را افزایش دهید چون سبزیجات حاوی فیبر می‌باشند و آب را درون خودشان نگه می‌دارند و در نتیجه به سلامتی و شادابی پوست کمک می‌کنند. همچنین استفاده از مکمل‌های مولتی ویتامین هم در این زمینه کمک زیادی می‌کند.

وی ادامه داد: در صورتی که فرد کاهش وزن زیادی داشته برای نمونه بیش از 50 کیلوگرم در این حالت پوست بدن شل می‌شود و نیازمند جراحی‌های پلاستیک است.

فرح‌بخش درباره مهمترین ویتامین‌هایی که به سلامت پوست کمک می‌کند، خاطرنشان کرد: مهمترین ویتامین که به سلامت پوست کمک می‌کند ویتامین c است که برای کلاژن سازی حائز اهمیت است چون کلاژن داربست پوست محسوب می‌شود. به علاوه ویتامین A و ماده‌ی معدنی روی در کنار سلنیوم هم نقش به سزایی در سلامت پوست دارد.

وی در پایان به مصرف مرکبات، قرص جوشان ویتامینC و مصرف کافی و مناسب آب را توصیه کرد.