با گذشت زمان چروک هایی بر روی سطح پوست ایجاد می شوند که با رعایت نمودن برخی نکات می توان مانع از ایجاد آن ها شد اما متدهایی نیز وجود دارند که با قابلیت های بی نظیر خود می توانند این چین و چروک ها را از بین برده و شرایط پوستی مساعدی را برای شما رقم بزنند. همان گونه که می دانید پوست یکی از مهم ترین عضوهای بدن شناخته می شود که بایستی سلامت آن را اولویت قرار دهید چرا که نشان دهنده وضعیت داخلی بدن شما هستند.

به بیان ساده تر می توان اگر شما پوستی سالم و عاری از عارضه های مختلف داشته باشید نشان می هد که بدن شما نیز سالم بوده و در وضعیت مناسبی قرار دارید. دلایل مختلفی می توانند موجب ایجاد چین و چروک های پوستی شوند که اگر بخواهیم اشاره ای کوتاه به آن ها داشته باشیم می توان افزایش سن،اختلالات هورمونی، سبک نامناسب زندگی و رژیم های غذایی ناسالم را نام برد که همگی در کنار اثرات مخرب قابل توجه ای بر روی سلامت پوست شما دارند. شما نمی توانید مانع از پیر  شدن پوست خود شوید اما برخی راهکارها این قابلیت را دارند تا این روند را به تاخیر انداخته و میزان اثرات پیری بر روی صورت شما را کاهش دهند.

01

علل ایجاد چروک صورت

همان گونه که بیان نمودیم مجموعه ای از عامل های اثرگذار می توانند موجب بروز چین و چروک صورت شوند. شما می توانید برخی از این عامل ها را کنترل نموده و به این طریق مانع از اثرگذاری بیش از حد آن ها شوید اما این امر برای برخی دیگر صدق نمی نماید. از مهم ترین دلایل ایجاد چروک صورت می توان به موارد زیر اشاره نمود که هرکدام نقش خاصی را در این راستا ایفا می کنند.

افزایش سن

افزایش سن به راحتی می تواند موجب ایجاد چین و چروک صورت گردد و این امری کاملا طبیعی بوده و نمی توان مانع از آن شد. پوست انسان طی این دوران انعطاف پذیری خود را از دست خواهد داد و در واقع می توان گفت نسبت به قبل شکننده تر شده و میزان تولید روغن های طبیعی در ان نیز کاهش می یابد. همچنن افزایش سن می تواند چربی لایه های زیرین پوست شما را کاهش داده و به این طریق موجب شل شدن پوست گردد.

اشعه های مضر ماورا بنفش

از مهم ترین اشعه های مضر ماورا بنفش می توان نور خورشید را نام برد که قرارگیری در معرض این نور می تواند روند پیری پوست شما را تسریع بخشیده و شرایطی بد را برایتان رقم بزند. علاوه بر این اشعه های ماورا بنفش قادرند تا زمینه های درهم شکستن بافت های پوستی شما را فراهم سازند و بایستی بدانید از بین رفتن این بافت ها موجب شل شدن پوست صورت شما می گردد به همین دلیل است که این اشعه ها را یکی از عامل های اولیه ایجاد چین و چروک صورت می دانند.

 

تکرار نمودن حالات صورت

برخی به طور مداوم حرکات خاصی همچون لبخند زدن، اخم کردن و یا شکلک در آوردن را تکرار می کنند. توجه داشته باشید که تکرار این حالات می تواند سبب بروز چین و چروک شده و ادامه این روند این چروک ها را تثبیت نموده و مانع از رفع آن ها می گردد.

مصرف نمودن دخانیات

دخانیات از دیگر عامل های مهم ایجاد کننده چین و چروک در صورت به شمار می روند زیرا می توانند موجب سالخوردگی پوست شما شده و وضعیت آن را از حالت نرمال خارج کنند. مصرف دخانیات می تواند روند جریان خون رسانی به پوست را با تغییر مواجه سازد و همین تغییرات نیز زمینه ساز چروک های پوستی می شوند.

 

انواع روش های درمانی چروک صورت

درحال حاضرگزینه های درمانی خاصی برای رفع چروک صورت وجود دارند که برخی دارودرمانی بوده و برخی دیگر نیز اقدامات جراحی می باشند. از مهم ترین راه های درمانی برای رفع چروک صورت موارد زیر را می توان تشریح نمود که هرکدام ویژگی های خاص خود را دارند.

  • دارو درمانی
  • لیزر درمانی
  •  لایه برداری با مواد شیمیایی
  • میکرو درم
  • تزریق فیلر

02

دارو درمانی

داروهایی همچون رتینوئیدها و تازاروتن ها که دارای ویتامین A می باشند اثرات قابل توجه ای در کاهش میزان چین و چروک صورت داشته و در این راستا می توانند به شما کمک های شایانی نمایند. علاه بر این داروها      می توان از کرم های چین و چروک نیز برای رفع چنین عارضه های استفاده نمود اما توجه داشته باشد که اثربخشی این کرم ها کمتر از دیگر متدهای درمانی است.

لیزر درمانی

اشعه های لیزر با قابلیت های بی نظیر خود اثرات مثبت و قابل توجه ای در رفع چروک صورت دارند و ساختار آن ها به گونه ای است که می توانند رشد کلاژن ها را تحریک نموده آن را افزایش دهند. افزایش تولید کلاژن ها موجب ترمیم پوست می گردد. لیزر درمانی از پالس های نور برای درمان شما استفاده می کند و این پالس ها پس از ورود به لایه های پوستی به گرما تبدیل شده و به این طریق بر روی تولید کلاژن ها اثر می گذارند.

لایه برداری با استفاده از مواد شیمیایی

این روش یکی دیگر از راهکارهای رفع چین و چروک صورت می باشد که طی آن پزشکان متخصص از موادخاصی برای لایه برداری از پوست استفاده می کنند. این مواد قادرند تا لکه ها و چین و چروک های صورت شما را از بین برده و شرایطی مناسب را برای شما به ارمغان آورند.

میکرو درم

طی یک جلسه از میکرودرم تنها می توان یک لایه سطحی از پوست را برداشت اما شما با تکرار این جلسات می توانید از مزیت های بی نظیر این راهکار برای رفع چروک صورت خود بهره مند شوید. این روش در حال حاضر محبوبیت بسیار بالایی دارد و این امر به دلیل اثرات سریع آن در افزایش سلامت پوست شماست.

03

تزریق فیلر و بوتاکس

مواد فیلر حاوی مقدار بالای کلاژن، اسید هیالورونیک و چربی می باشد که می توان آن را به لایه های زیرین پوست تزریق نموده و به این طریق چین و چوک های ایجاد شده بر روی سطح پوست خود را درمان کرد.

بوتاکس روشی ایمن و رایج برای رفع چروک پیشانی است. با تزریق بوتاکس ماهیچه‌های پیشانی فلج شده و از انقباض آنها جلوگیری می‌شود. معمولا نتایج آن ۳ تا ۴ ماه دوام دارد.

اگر خطوط ریزی روی پیشانی شما وجود دارد، بهتر است برای درمان زودتر اقدام کنید. هرچه چین و چروک ظریف‌تر باشد، نتیجه درمان بهتر می‌شود. اما برای چین و چروک‌های عمیق پیشانی نیز می‌توان از این روش‌ها استفاده کرد. متخصص پوست باتوجه‌به سن مراجعه‌کننده، شدت چین و چروک و بودجه شخص بهترین روش را پیشنهاد می‌دهد.

 

مطمئن ترین روش رفع چین و چروک صورت

لیزر درمانی به عنوان مطمئن ترین راهکار برای رفع چروک صورت شناخته می شود که بایستی آن را تحت نظر متخصصین این امر که با عنوان دکتر پوست شناخته می شوند انجام دهید. این پزشکان طی مشاوره های اولیه میزان چروک صورت شما را مورد بررسی قرار داده و تعداد جلسات لازم برای از بین بردن آن ها را تعیین می کنند. شما به واسطه این متد می توانید بدون بروز هرگونه عوارضی برای همیشه از شر این چین و چروک ها خلاص شوید.

بهترین دکتر پوست برای رفع چروک

با مطالعه مطالبی که بیان شد ممکن است شما نیز با این پرسش که بهترین دکتر پوست برای رفع چروک صورت کدام است مواجه گردید. در حال حاضر پزشکان بسیاری در این راستا فعالیت دارند اما توجه داشته باشید که حتما از متخصصین این امر کمک بگیرید. این پزشکان با تکیه بر دانش بسیار بالای خود قادرند تا میزان شدت چین و چرروک ها و دلایل اصلی ان را تشخیص داده و از راهکارهای درمانی موثری برای شما استفاده کنند.

04

نتیجه گیری

دلایل مختلفی می توانند زمینه ساز چین و چروک صورت شوند که برخی از آن ها قابل کنترل بوده و برخی دیگر را نمی توان کنترل نمود. شناخت این دلایل می تواند به شما کمک کند تا مانع از بروز چنین شرایطی شوید اما بایستی بدانید روش ها و راهکارهای ویژه ای نیز برای برطرف نمودن این چین و چروک ها وجود دارند که شما با مراجعه به دکتر پوست می توانید از این خدمات بهره مند شده و پوست صورت خود را شاداب نگه دارید.