جوش شیرین این یک ماده قدرتمند برای لایه برداری پوست است و سلامت پوست را تضمین می کند و آن را اکسیژنه می نماید. شما می توانید پای خود را در محلول جوش شیرین و آب گرم قرار دهید تا پینه نرم گردد. همچنین جوش شیرین از پوست شما در برابر عفونت های قارچی و باکتریایی محافظت می کند.

سیر

سیر بعنوان بهترین آنتی اکسیدان در درمان بسیاری از بیماری ها مورد استفاده قرار می گیرد. اسیدهای قوی سیر و ترکیبات آلی آن بخصوص آلیسین موجود در آن به بهبود سلامت پا و از بین بردن التهاب آن کمک خواهد کرد. سیر همچنین ضدباکتری است پس پا و انگشتان پا را از بروز عفونت محافظت می کند.

ماساژ

ماساژ هر قسمت از بدن می توان جریان خون را به آن منطقه از بدن برساند. خون سرشار از اکسیژن می تواند به ریختن سلول های مرده کمک کند و سلول های تازه را به سطح پوست هدایت کند. ماساژ پوست در نرم شدن پوست و کاهش ضمختی آن نقش دارد.

شیرین بیان اکثر افراد از مزایای این گیاه در سلامت بدن انسان آگاهی ندارند. برای درمان پینه و میخچه می توان پودر شیرین بیان را با دانه های خردل و آب ترکیب کرد و این خمیر را مستقیما بر روی میخچه یا پینه مالید. این ترکیب سرشار از آنتی اکسیدان است و در پوست ریزی پوست های مرده نقش مهمی ایفا می کند.

پاپایا

این میوه استوایی مزایای باورنکردنی بسیاری دارد از جمله اینکه می توان از آن بطور موضعی در درمان میخچه و پینه استفاده کرد. به راحتی آب آن را از درون میوه درون ظرفی ریخته و بر روی ناحیه میخچه یا پینه استعمال کنید. این امر باعث ریزش پوست های مرده شده و آن ناحیه از پوست را خشک می کند و به علت خاصیت قابضی که دارد روند بهبودی را سرعت می بخشد.

آسپیرین

اکثر مردم آسپیرین را برای کاهش سردرد و یا درد استفاده می کنند اما آن در کاهش فشار خون نیز موثر است و معمولا غلظت خون را کاهش می دهد.این امر جریان خون را در اندام هایی نظیر پا و دست که در آنها میخچه و پینه شایع تر است بهبود می بخشد. با استفاده از آسپیرین در حد اعتدال می توانید به تولید سلول های پوستی تازه کمک کنید و لایه مرده پوست از بین خواهد رفت.