بسیاری از مردم دچار فقر منیزیم هستند و این در حالی است که این ماده ی معدنی برای برخی از سیستم های بدن حیاتی می باشد . بیش از 300 آنزیم توسط منیزیم تنظیم می شوند.

بنابراین ، همه ما نیاز داریم از علایم فقر منیزیم و راه های پیشگیری از آن آگاهی پیدا نماییم :

فشار خون بالا از آنجایی که منیزیم به رگ ها استراحت می دهد ، باید مصرف منیزیم را در رژیم غذایی خود به حد قابل قبولی برسانید تا فشار خون خود را تنظیم نمایید.

رفلکس اسید رفلکس اسیدی و یا سوزش معده معمولا با مصرف مواد غذایی حاوی منیزیم خیلی زود از بین می رود.

گرفتگی ماهیچه ها و درد کمبود منیزیم ممکن است موجب گرفتگی ماهیچه ها و در نتیجه وجود درد در این ناحیه شود. زیرا این ماده ی معدنی علاوه بر رگ ها به استراحت ماهیچه ها هم کمک می کند.

اضطراب

اگر هر روز احساس اضطراب و نگرانی را تجربه می کنید ، احتمالا دچار فقر منیزیم هستید . منیزیم یکی از مهمترین عوامل تاثیر گذار در سیستم عصبی انسان بشمار می رود . همانطور که قبلا گفتیم با مصرف منیزیم بدن قادر به استراحت خواهد بود.

انواع سردرد از جمله میگرن مصرف برخی از انواع شکلات حاوی منیزیم موجب کاهش سردرد ها ی میگرنی و عصبی می شود .

یبوست خاصیت آرام بخشی این ماده ی معدنی به سیستم گوارش هم کمک می کند. پس در صورت کمبود منیزیم ، شخص دچار مشکلات گوارشی از جمله یبوست خواهد شد.

بی خوابی عدم وجود منیزیم در بدن اختلالات خواب را بوجود می آورد که بی خوابی نیز شامل آن می شود.

هوس شدید شکلات بدن کمبود هر ماده ای را که حس کند ، برای دریافت آن از طریق مواد غذایی پیغام می فرستد و بنابراین به غذایی که حاوی آن ماده باشد اشتهای بیشتری پیدا می کند . به همین ترتیب بدن به دلیل کمبود منیزیم ، طلب شکلات می نماید. مصرف برخی از انواع شکلات تلخ ، 25 درصد از نیاز روزانه ی بدن به منیزیم را بر طرف می کند.

تپش قلب نامنظم منیزیم در آرامبخشی ماهیچه های قلب نیز موثر است و کمبود آن موجب اختلال در تپش قلب می گردد .