پسته از دانه های آجیل بسیار سالم و مفید است که روی درختی به همین نام می روید و از خانواده ی بادام زمینی محسوب می شود . زادگاه پسته آسیا است اما امروزه در سراسر دنیا ، به دلیل فواید بی نظیری که دارند ، کاشت و برداشت می شود .

فواید پسته برای پوست

حفظ سلامت پوست مصرف منظم اما متعادل پسته ، به دلیل وجود ویتامین هایی مثل ویتامین E ، موجب حفظ سلامت پوست می شود . این ویتامین آنتی اکسیدانی است که از پوست در برابر اشعه ی مضر آفتاب نیز حفاظت می نماید و خطر ابتلا به بیماری های مختلف پوستی ، از جمله سرطان پوست ، را کاهش می دهد .

پیشگیری از پیری زودرس

آنتی اکسیدان های موجود در پسته از طریق مبارزه با رادیکال های آزاد ، از بروز علایم پیری زودرس و ایجاد چین و چروک ، لکه های تیره و غیره پیشگیری می نماید . به طور کلی آنتی اکسیدانی مانند ویتامین E به ایجاد ظاهری جوان در پوست کمک می کند .

بهترین مرطوب کننده برای پوست

برای داشتن پوستی سالم و زیبا ، ایجاد رطوبت مناسب برای پوست ضروری است و عدم رطوبت رسانی کافی موجب خشکی پوست و در پی آن خواهد شد. اما برای حفظ رطوبت مناسب در پوست ، مصرف منظم پسته بسیار مفید خواهد بود .

فواید پسته برای مو

تحریک رشد مو

مصرف منظم پسته نه تنها برای سلامت پوست ، بلکه برای سلامت مو هم مفید است و رشد مو را تحریک می نماید . این خاصیت پسته را می توان در نتیجه ی وجود اسید چرب امگا 3 دانست . علاوه بر این ، همانطور که گفته شد در پسته میزان زیادی ویتامین E ، یعنی ویتامینی که برای تغذیه ی موها ضروری است ، وجود دارد.

کمک به استحکام مو

مصرف مداوم اما متعادل پسته خود با وجود مواد مغذی بسیار ، موجب استحکام مو می شود . اما ماساژ کف سر با روغن پسته از فواید به مراتب بیشتری برخوردار خواهد بود .

پیشگیری از ریزش مو

پسته برای پیشگیری از ریزش مو بسیار مفید است زیرا منبع بسیار خوبی برای بیوتین یا همان ویتامین H محسوب می شود . بیوتین یکی از ویتامین های گروه B است که نقشی اساسی در استحکام و سلامت موها ایفا می نماید . کمبود بیوتین در بدن هم ریزش مو را در پی خواهد داشت . دیگر منابع خوب بیوتین شامل بادام ، هویج ، اسفناج ، تخم مرغ و .. می شوند .

کمک به تغذیه و آبرسانی مو

پسته یکی از مرطوب کننده های طبیعی است و برای تغذیه و آبرسانی مو بسیار مفید می باشد . به این منظور ، می توانید ماسک موی پسته را تهیه نمایید. این ماسک همچنین برای درمان موخوره ، آسیب دیدگی موها ، خشکی مو و دیگر مشکلات مفید است .