دلایل بسیاری وجود دارد در مورد اینکه چرا یک زن بعد از جدایی یا طلاق در وادار کردن شوهر سابق خود جهت پرداخت خرج بچه ها شکست میخورد.

سه مورد از شایع ترین دلایلی؛ ایجاد نکردن خصومت بین خود و پدر فرزندانش، نداشتن قدرت عاطفی برای جنگ قانونی و طولانی و پرهزینه و مردد بودن در مورد خراب کردن رابطه خود با خانوادهٔ شوهر است. اگر شما در یکی از این طبقه بندی ها قرار می گیرید باید توجه کنید که شکست شما نه تنها روی فرزندانتان بلکه روی آینده مالی شما تأثیر میگذارد. با توجه به این حقیقت که انتظار میرود طولانی تر زندگی کنید و پول کمتری بدست آورید و اینکه احتمال کمتری وجود دارد برای بازنشستگی پول کافی داشته باشید شما خود را در معرض خطر مالی قرار می دهید.

طبق گزارش اخیر دفتر سرشماری آمریکا:

از ۱۴ میلیون والدینی که حق حضانت فرزندان زیر ۲۱ سال به آنها اعطا شده تقریباً ۸۵ درصد زن بودند و ۱۵ درصد مرد.

فقط به حدود دو سوم (67/4) از والدین مسئول حضانت که محق نگهداری از کودک بودند، بطور کامل یا ناقص هزینه پرداخت شد.

به کمتر از نیمی تا به حال بطور کامل هزینه حمایت از بچه که توسط دادگاه دستور داده شده پرداخت شده است.

والدینی که حق حضانت از بچه را ندارند تقریباً ۳۰ بیلیون دلار بدهکار هستند چه با دستور دادگاه یا توافقی خارج از دادگاه - تقریباً ۹۰ درصد از آن پولی حق مادران بود. کاملا واضح و آشکار است که بار نگهداری از بچه در میان زوجهای حمایت مالی برای فرزندان شما همیشه ساده نیست اما مخالفت با این موضوع و دور کردن عواطفی که شما را از دنبال کردن این موضوع باز می دارد می تواند مثمرثمر باشد. این مورد فقط درباره رابطه شما با شریک قبلی نیست بلکه درباره این است که چه چیزی منصفانه، عادلانه و درست است.

توصیه های آموزنده

حمایت عاطفی و احساسی را منظور کنید.

در بسیاری از اوقات دوستان و اعضاء خانواده شما میتوانند خیلی واقع بینانه تر از شما ببینند. مطمئن شوید از اینکه نمی خواهید درگیر ضربه شوهر سابق خود شوید اما میخواهید حمایت عاطفی برای بدست آوردن آرامش مالی را داشته باشید. آن حمایت میتواند رفتن به دفتر وکالت به اتفاق آنها باشد، یا حاضر بودن جهت پرداخت هزینه های مربوط به گذشته یا فقط گوشی دادن به شما. اگر شما تشخیص دادید که دوستان و خانواده واقع بین نیستند، به دنبال مشاوره حرفه ای باشید.

سیاست بیمه عمر را خریداری کنید.

مطمئن شوید که اسم شما بعنوان ذینفع نام برده شود. این کار از انجام هرگونه عملی بدون اجازه شما جلوگیری خواهد کرد.

همه چیز را ثبت کنید و مدارک را نگه دارید.

یک گزارش هزینه داشته باشید که نشان میدهد چه تاریخی باید با همسر سابق خود تماس بگیرید تا پرداخت های معوقه را به او یادآوری کنید. این به شما اطمینان میدهد در مواقعی که باید اقدام قانونی انجام دهید مدارک و سند کافی در اختیار دارید.

از نمایندگی های اجرایی مناسب استفاده کنید.

هر کسی میتواند چه حالا و چه بعد دچار دردسر مالی شود. گزارش یک همسر سابق مبنی بر اینکه چند هفته در پرداخت هزینه نگهداری بچه تأخیر شده بخصوص وقتی در گذشته به موقع آن را پرداخت می کرده می تواند آتش را شعلهور کند. اگر شما منتظر یک زمان معقول و مناسب هستید و جهت جمع آوری پول جدیت و پشتکار دارید، از همین حالا اقدام کنید.