تا به حالی چند بار حساب جاری خود را بسته اید فقط بخاطر اینکه مدت زیادی منتظر شدید که آن را تراز کنید و این کار کاملاً غیرممکن بود؟ یا آیا شما یکی از آن افرادی هستید که حساب جاری خود را هر زمان که یک چک می نویسید جمع می کنید تا اطمینان حاصل کنید همیشه به اندازه کافی پول در حساب دارید؟ در طی رکود اقتصادی اخیر آیا شما اظهارنامه های ماهیانه را نادیده گرفتید؟ اگر پاسخ شما به هر کدام از این سؤالات مثبت است به کلوپ بپیوندید. اینها مثالی های واقعی هستند که زنان واقعی با ما در میان گذاشتند.

توجه نکردن به پول یا امور مالی شما همانند کورکورانه محول کردن و سپردن پول خود به دیگران است - چه یک بانک قابل اعتماد باشد که سپرده شما را نگهداری کند و چه مدیر یک شرکت سرمایه گذاری که سهام شما را انتخاب کند، چنانچه بطور مرتب دارایی های خود را بازبینی نکنید میتوانید خود را در معرض شگفتی و حیرت قرار دهید. این دقیقاً اصول اولیه پول را یاد بگیرید / ۱۶۱ همان چیزی است که برای کارمن اتفاق افتاد. او صاحب یک بوتیک کوچک در انگلیسی و درگیر در مدیریت و خانه داری که مجموع این عوامل باعث شدند چکهایش را هر ماه بدون وقت گذاشتن جهت رفع و رجوع کردن حساب بانکی خود بنویسد و ناگهان با چکهای برگشت خورده حقوق بگیران و پرداخت بدهی به طلبکاران مواجه شود. او درآمدش خرج نکرده است.

وقتی کارمن به سراغ حساب ها و دفاتر خود رفت تا بررسی کند چه اتفاقی افتاده متوجه شد که این کار غیرممکن است. او میتوانست به یادداشتهای شش ماه قبلی برگردد و آنها را کنترل کند اما یادداشتهای بعد از ان همه گم شده و یا نامفهوم بودند. او در نهایت از یک حسابدار کمک گرفت و حسابهای هجده ماه قبلی را پیدا کرد و فهمید که یک جهت که وضعیت جریان پول او تا مدتی بسیار خوب بود پولی گم شده به چشم نیامده بود. اما وقتی جریان پول رکود پیدا کرد، پولی ناپدید شده باعث ایجاد یک تفاوت شد. اما اشکال در این بود که چون مدت زیادی از این ماجرا گذشته بود او نمیتوانست ثابت کند بانک این اشتباه را انجام داده است و تقریباً ۱۵/۰۰۰ دلار به اضافه هزینه خدمات کارشناسی حسابدار را از دست داد.

اگر زنان مجبور نبودند شام درست کنند، خانه را مرتب کنند، مراقب بچه ها باشند، ماشین خود را سرویس کنند، از والدین مسن خود مراقبت کنند و بیرون از خانه کار کنند، آیا به امور مالیشان بیشتر توجه می کردند؟ من دوست دارم اینطور فکر کنم اما از صمیم قلب باید بگویم بسیاری از زنان از وقتشان برای ثبت و یادداشت اینکه قرار است پولشان کجا برود و چطور قرار است افزایش یا کاهش یابد استفاده نمی کنند. به ہشمیں علت است که توصیه های آموزنده ذیلی بسیار حائز اهمیت هستند!

توصیه های آموزنده

حداقل از اظهارنامه ها یا صورتحساب های خود اسکن کنید.

کل سپردهها و کلی پولی هایی که از حساب جاری خود بیرون کشیده اید را کنترل کنید. توسط اظهارنامه ها موجودی خود را بررسی کنید و ببینید آیا سودها دوباره سرمایه گذاری شدهاند؟ همچنین تفاوت در آغاز و پایان تراز کردن حسابها را کنترل کنید. اشتباهات فاحش معمولا می تواند با یک بررسی سطحی اشکار شود. به یاد داشته باشید که سرمایه گذاری های «بخرید و نگه دارید»، به این معنی نیست که بخرید، نگه دارید و توجه نکنید.

یک ملاقات سالانه با یک مشاور عالی در برنامه زمانی ترتیب دهید.

اگر شما هنوز نمی خواهید هزینه ای را برای خدمات یک مشاور بپردازید، حداقل سالی یکبار ارزشی دارد که با یک متخصصی مالی نشستی داشته باشید و او به شما کمک کند، پیشرفتی که با سرمایه گذاری خود انجام دادهاید را رمزگشایی کنید. به شما توصیه می کنم که از خدمات شرکتهای سرمایه گذاری بزرگ برای این نوع بازبینی سالیانه خودداری کنید حتی اگر خدمات آنها رایگان هستند زیرا آنها در نهایت سرمایه شما را بدست خواهند آورند. در عوض یک مشاور مستقل انتخاب کنید که دستمزد ساعتی مطالبه می کند.