شما پول زیادی بابت خرید لباس می پردازید بنابراین بهتر است که آنها را در بهترین شکل نگه داری کنید. با رعایت چند نکته می توانید از صرف پول جلوگیری کنید.

نگه داری از لباس

همیشه یک پاک کننده ی کوچک همراه خود داشته باشید اگر لوازم آرایش درون کیفتان سرازیر شد می توانید از آن استفاده کنید علاوه بر این می توان با کمک آن از شرلک های حاصل از دئودورانت خلاص شد همه ی مانکن ها این پاک کننده را در کیف خود دارند.

از اپل های کهنه ی خود استفاده کنید

اپل های قدیمی خود را (انواع بزرگ تر بهتر است) به روی چوب لباسی های سیمی وصل کنید بدین شکل لباس ها بهتر آویزان می شوند و دیگر هیچ وقت شاهد برآمدگی های زشت موجود آمده به روی لباس نخواهید بود.

توجه کنید : اگر چوب رختی های چوبی شما دارای زوایای ناهمواری است که به لباس گیر می کند به روی آن مقداری لاک بی رنگ بمالید.

مراقبت از کفش ها

از یک مداد چشم استفاده کنید و خراش های روی کفش را از بین ببرید. برای پاک کردن لکه های سیاه روی کفش گلوله ای پنبه ای را در لاک پاکن فرو ببرید و روی لکه بکشید.

از یک مداد پاک کن کهنه برای پاک کردن دوده و کثافات از روی کفش های جیر و پارچه ای بهره بگیرید.

اسفنجی را در سرکه ی سفید فرو ببرید و سپس برای پاک کردن شوره های روی کفش آن را به آرامی به سطح کفش بمالید.

برای پاک کردن لکه های تیره از روی چرم های روشن، از لاک پاک کن استفاده کنید. لکه های روغنی روی کفش را با دستمال کاغذی پاک کنید سپس به روی لکه، پودر تالک بپاشید و ماساژ دهید در پایان کار بقایای پودر را با برس پاک کنید. از خمیر دندان برای پاک کردن لکه های روی کفش های رنگ روشن استفاده کنید.

واکس زدن کفش

از پارچه ای آغشته به نرم کننده ی پارچه برای واکس زدن فوری به کفش ها استفاده کنید.

یک قسمت از پوست موز را برداشته و روی کفش بمالید. کفش را جلا دهید و سپس خشک کنید. روغن موجود در پوست موز درخشش فوق العاده ای به کفش خواهد داد. به شکلی که تصور می کنید همین حالا آن را خریده اید.

نگه داری از کفش ها

درون کفش های نوی خود یک کفی پلاستیکی بیندازید. این کار موجب می شود نقاط اتصال کفش محکم تر شود.

از کفاش خود بخواهید محافظ پاشنه برای کفشتان نصب کند. هزینه ی این کار خیلی کم است اما این محافظ از خراشیدگی پاشنه جلوگیری می کند. از کفاش بخواهید کفش چرم شما را بخار شویی کند.

در طی هفته به طور متناوب از چند کفش استفاده کنید. بدین شکل به کفش فرصت برگشت به حالت اولیه را می دهید. علاوه بر این احتمال ابتلا به میخچه یا تاول در پاهایتان کاهش می یابد.

نگه داری از جوراب ها

اگر قبل از پوشیدن جوراب های نازک یک شب آنها در فریزر قرار دهید در برابر در رفتن و نخ کش شدن بسیار مقاوم می شوند.

قبل از این که جوراب های نازک را برای اولین بار بپوشید آنها را در مخلوطی از 2/1 پیمانه نمک و دو پیمانه آب انداخته و بخیسانید. پس از دو ساعت جوراب را آبکشی کنید و اجازه دهید خشک شود. نمک، الیاف جوراب را مقاوم تر می کند و از آنها در برابر نخ کش شدن محافظت می کند.

توجه کنید : روی جوراب نازک مقداری اسپری نگه دارنده ی مو بپاشید تا هم دوام آن را بیشتر سازید و هم از ایجاد الکتریسیته ساکن در آن جلوگیری کنید.