همواره در کمد لباس را ببندید. برخی از پارچه ها زمانی که در برابر نور خورشید قرار می گیرند رنگ خود را از دست می دهند و یا برق می افتند.

لباس ها را ، مگر در زمانی که واقعاً لازم باشد نشویید. هر زمان که به شستشوی لباسی می پردازید مقداری از عمر آن کاسته اید.

لباس ها را در کیسه های پلاستیکی نگه داری نکنید. پارچه ها نیز باید نفس بکشند.

همواره لباس ها را مرتب آویزان کنید. زیپ را بالا بکشید، تکمه ها را بیندازید و غیره.

اگر قرار نیست لباس را به این زودی بپوشید بهتر است داخل مچ لباس را با دستمال کاغذی پر کنید.

جیر و چرم

چرم تازه را نرم کنید

برخی از لباس های چرمی نو به ویژه آنهایی که از چرم های ارزان تر تهیه شده اند باید نرم شوند. لوازم و لباس های چرمی خود را با جلادهنده ی مبل نرم کنید. این کار به ویژه برای شلوارهای چرمی بسیار اهمیت دارد زیرا چرم تازه بسیار مستعد ترک ترک شدن است.

عمر جیر را زیاد کنید.

رگه های شوره را با سرکه پاک کنید.

اجازه دهید جیر خیس، خشک شود و سپس پرزهای آن را با کشیدن برس مخصوص حیوانات بالا بکشید.

در هزینه ها صرفه جویی کنید

با خرید یک اتوی مناسب دیگر لازم نیست بابت خشکشویی پولی بپردازید. سعی کنید از انواعی خریداری کنید که دارای سطح تفلون باشند. این اتوها لباس را براق یا خشک نمی کنند.

بافتنی ها

قبل از شستن لباس های بافتنی آنها را به تو برگردانید. اگر لباستان گلوله گلوله شده است این گلوله ها را با کمک سنگ پا یا نوار چسب از روی لباس بکنید. هیچ وقتی لباس بافتنی را از سرشانه ها آویزان نکنید آنها را تا کنید و یا روی میله ی افقی چوب لباسی آویزان نمایید.

مراقبت از لباس شنا

پس از شنا، لباس شنا را با آب سرد آبکشی کنید. لباس شنا را با شستشو دهنده های قوی نشویید. شستشو دهنده های عادی می توانند به الیاف این نوع لباس صدمه بزنند.

هیچ گاه لباس شنا را با ماشین لباسشویی نشوییدو. این نحوه ی شستشو می تواند لباس شنایتان را از شکل بیندازد. اگر هنگام پوشیدن لباس شنا از کرم ها با روغن های ضد آفتاب استفاده کرده اید لباس شنای خود را با شامپو بشویید. اجازه دهید لباس شنا به طور طبیعی خشک شود و هیچ گاه آن را با خشک کن، خشک نکنید همواره به خاطر داشته باشید لباس شنای خود را قبل از قرار دادن در کمد کاملاً خشک نمایید.

مراقبت از کلاه

کلاه های قدیمی از روی سماور در حال جوش قرار دهید تا بخار آب برآمدگی های روی آن را بر طرف کند. هنگامی که کلاه را در کمد می گذارید داخل ان را با روزنامه پرکنید. اگر می خواهید کلاه کمی بزرگ تر شود از روزنامه ی بیشتری استفاده کنید.

لوازم تکمیلی قلم موهای آرایش خود را با فرو بردن در الکل پاک کنید. شیشه های عینک آفتابی را با فیلتر قهوه پاک کنید. به طور منظم مداد چشم و مداد لب را تیز کنید لوازم آرایشی را از نور خورشید دور نگه دارید نور خورشید موجب تجزیه ی مواد نگه دارنده ی موجود در لوازم آرایشی می شود.