تاتو کردن زنان باردار ایده خوبی نیست ، هر چند اگر تمام احتیاط های لازم انجام شود مشکلی پیش نخواهد آمد اما این کار را توصیه نمی کنیم. از آن جایی که در بعضی افراد خونریزی هم دیده شده در مورد خانم های باردار بهتر است این کار را انجام ندهند چرا که خون ریزی اگر نعقد نشود جنین به خطر خواهد افتاد. مهم ترین خطری که مادران و خانم های باردار را تهدید می کند خطر ابتلا به هپاتیت B و بیماری های عفونی خونی می باشد که هم مادر و هم جنین در معرض خطر قرار می گیرند.

بیشتر رنگ های به کار رفته در خال کوبی یا تاتو سمی و سرطان زا هستند و پاک کردن آن ها نیز خطراتی در پی دارد. 300 ترکیب رنگی گوناگون که برای خال کوبی های رنگی استفاده می شوند از مواد شیمیایی سمی تشکیل شده اند و ممکن است عوارضی مانند التهاب ، تحریک پوستی و حتی سرطان ایجاد کنند.

هنگام خال کوبی در هر ثانیه 20 نیش سوزن وارد پوست می شود و بخشی از ذرات رنگ وارد جریان خون و لنف می شود و غده های لنفاوی منطقه خال کوبی شده را سیاه می کند.

از سوی دیگر پاک کردن خال کوبی ها نیز که با استفاده از لیزر انجام می شود ، مشکلاتی در پی دارد.

در این روش بلورهای رنگی خال کوبی ، خرد و وارد دستگاه گردش خون و ایمنی بدن می شوند که ممکن است عوارض فراوانی از جمله سرطان ایجاد کنند.

خال کوبی افزون بر این اگر به صورت غیر بهداشتی باشد ، عوارض خطر انتقال بیماری های عفونی خطرناک مانند هپاتیت و ایدز را نیز افزایش می دهد.