بعد از تمرین مرحله دو آرمیدگی، نوبت به آرمیده کردن نا پیدا و سریع کل بدن در هر وضعیتی می رسد؛ حتی وقتی مشغول کار یا انجام تکالیف هستید و دیگران حضور دارند.

در مرحله سه آرمیدگی باید گرفتگی ها عضلانی زائد را بیایید و آنها را سریعاً رفع کنید؛ البته بسته به این که وضعیت، آرمیدگی کدام عضلات را می طلبد.

ادامه روش آرمیدگی گزینشی

1- پنج تا ده دقیقه آرام روی صندی بنشینید یا آنقدر صبر کنید. تا سطح آرمیدگی شما به 30 یا کمتر برسد.

2- برای انجام دادن برخی از کارهای زندگی روزمره باید عضلات برخی از اندام های شما گرته باشد. ولی لزومی ندارد عضلات اندام های دیگرتان در حالت گرفتگی فرو برود. باید روی گرفتگی های عضلانی غیر ضروری تمرکز کنید.

3- نگاه خود را روی نقطه ای در دیوار متمرکز کنید. برای مثال به یک تابلو یا کلید برق خیره شوید. دقت کنید که برای انجام دادن چنین کاری باید عضلات گردن خودرا سفت کنید (تا کله شما راست بایستد). همچنین عضلات چشم های خود را سفت کنید (تا باز و متمرکز بمانند). اما مراقب گرفاگی های دیگر باشید (مثل گرفتگی عضلات دست ها، پاها و شکم). سپس در حالی که همچنان روی آن شی متمرکز هستید، سفتی یا گرفتگی را رها کنید.

4- مرحله 3 را با چند تکلیف سخت تر انجام دهید. بعد سفت شدن ها غیر ضروری اندام های دیگر بدن خود را شناسایی کرده و بر طرف کنید. تکلیف مورد نظر را چند دقیقه ادامه بدهید تا سفتی عضلات آن اندام رفع شود.

سپس ...

* چند ماه روزی چند دقیقه مرحله سه را تمرین کنید. به این ترتیب، عادت آرمیدگی در شما جا می افتد.