علایم و نشانه ها

• درد یا سفتی گردن • درد، کرختی یا احساس سوزن سوزن شدن در ناحیه کتف یا بازو • احساس سوزش یا مورمور شدن انگشتان دست مشکلاتی در کنترل ادرار • کرختی یا ضعف اندام های فوقانی یا تحتانی • عدم تعادل یا سفتی پاها

آرتروز گردن (اسپوندیلوز گردنی)، ناشی از رشد خارهای استخوانی بر روی مهره های گردنی است.

اگرچه آسیب گردنی می تواند سال های بعد منجر به آرتروز گردن شود. خارهای استخوانی، کلا ، ناشی از فرایند پیری و از بین رفتن غضروف های مفصلی و سختی و ساییدگی آنهاست. با از بین رفتن کامل غضروف مفصلی، استخوان های بدون محافظ بر روی هم ساییده خواهند شد.که باعث آسیب دیدگی سر استخوان ها و در نتیجه دردناک شدن مفصل گردنی می شوند.

بدن شما تلاش می کند تا آسیب وارده را به نوعی ترمیم کند، اما این کار ممکن است منجر به رشد استخوانچه های جدیدی در لبه های استخوان های قبلی گردد، که حاصل آن توده های برجسته با خارهای استخوانی است.

فرایند ساییدگی مفصلی به تدریج اتفاق می افتد و گردن شما رفته رفته سفت می شود. خارهای استخوانی نهایتاً بر ریشه اعصابی که به سمت شانه ها و بازوها حرکت می کنند فشار وارد می آورند. این فشردگی اعصاب باعث درد یا احساسات دیگری در این نواحی می گردد. چنانچه خارها، طناب نخاعی را هم تحت فشار قرار دهند، احتمال درگیری عضلات پا و عضلات مسؤول کنترل مدفوع یا ادرار هم وجود دارد.

علایم و نشانه ها، مشابه بیرون زدگی دیسک بین مهره ای هستند، اما آرتروز معمولاً حدت و شدت کمتری دارد.