گاهی علائم دیگری منجر به کشف دیابت غیر وابسته به انسولین می شوند این علائم عبارتند از:

درد ساق پا:

افزایش قند خون با گذشت زمان به دستگاه اعصاب آسیب رسانده و آنها را تحریک می کند. یکی از علائم عصبی دردهای شبانه پا می باشد. اگر این علائم بدون درمان ادامه یابند حالت های جدی تری به نام نوروپاتی به وجود می آید.

ناتوانی جنسی یا امپوتانس

مردان دیابتی هم به علت روحی و هم به علت جسمی مبتلا به امپوتانس می گردند. افزایش قند خون به رشته های عصبی که جریان خون آلت را در نعوذ کنترل می کنند آسیب می رساند با ورود خون به جسم اسفنجی آلت موجب سفتی آن می شود. با آسیب دیدن اعصاب کنترل کننده جریان خون آلت، ناتوانی جنسی به وجود می آید.

در مورد اثر دیابت در فعالیت جنسی زنان اطلاع کمی وجود دارد. همچنان که گفتیم با افزایش قند خون عفونت های مهبلی به وجود آمده و مقاربت دردناک می گردد. بعلاوه آسیب دیدن رشته های عصبی سبب کاهش ترشحات و انزال نیز مختل می گردد.

تغییر خلق

گاهی مردم از طریق تغییر خلق به دیابت خود پی می برند. گاهی بیمار متوجه از دست دادن احساسات و فعالیت های روزمره خود می شود و به پزشک مراجعه می کند. بعید است این تغییرات خلق مستقیما به علت دیابت باشد. کاهش تدریجی انرژی توام با سایر گرفتاری های ثانوی به دیابت علت کاهش اشتیاق بیمار می باشد. تست هایی که پزشک در این مورد به عمل می آورد اغلب منجر به کشف دیابت می شود.