مکان مناسبی برای ماساژ در نظر بگیرید

پیش از آغاز ماساژ، همه چیز را پیش بینی و آماده کنید. مهمتر از همه، انتخاب مکان مناسب است. جایی که برای ماساژ در نظر می گیرید باید آرام و خلوت باشد. هیچ چیز به اندازه جار و جنجال زحمتهای شما را به یاد نمی دهد! کسی در ماساژ می گیرد، باید در آسایش کافی باشد تا با رفع خستگی و تمدد اعصاب و عضلات، سرحال و سرزنده شود.

درجه حرارت اتاق را تنظیم کنید

هوای سرد بهترین ماساژ را بی نتیجه می کند. اگر می خواهید کارتان خوب و موثر باشد، هوای محل ماساژ را متعادل کنید. در نظر داشته باشید که روغن به سرد شدن پوست کمک می کند و کسی که روغن به پوستش زده ایم و زیر ماساژ است، در صورت مناسب نبودن درجه حرارت اتاق، احساس سرما می کند و در نتیجه نمی تواند آسایش لازم را داشته باشد.

درجه حرارت اتاق ماساژ باید حدود 70 درجه فارنهایت یا بیشتر باشد، اما نباید زیاد هم گرم باشد، چون در آنصورت افزون بر ناراحتی ماساژ گیرنده، ماساژ دهنده زودتر خسته و کلافه می شود.

ماساژ گیرنده نباید در معرض کوران هوا قرار گیرد. هوای محل ماساژ باید مطبوع و یکنواخت باشد.

ملافه ای اضافی در دسترس داشته باشید

بهتر است یک ملافه اضافی داشته باشید تا اگر ماساژ گیرنده احساس سرما کرد، قسمتهایی از بدن را که نمی خواهید ماساژ دهید با آن بپوشانید.

روغن را پیش از مصرف گرم کنید

روغن سرد سبب می شودکه بدن بیشتر احساس سرما کند. بهتر است پیش از مصرف، روغن را کمی گرم کنید تا حرارتش معادل گرمای پوست بشود. توجه داشته باشید که روغن زیاد گرم نشود و پوست را آزار ندهد.