اگر دچار یک تصادف اتومبیل شده باشیم و به کلیه، به واسطه یک جسم فلزی در وسیله نقلیه جراحت سنگینی وارد شده باشد (آن چنان که شاید کلیه را از دست بدهید) شما را به اوژانس اعزام می کنند و با کنترل به موقع علائم بیماری شما در وضعیت مناسب قرار می گیرید.

نگویید: «علت را نمی دانم ؟ بیایید دنبال بگردید» حال علت آن را برای شما توضیح می دهیم. علت این است که تکه ای فلز جسم شما را مجروح نموده و کلیه را مجروح کرده است. لطفاً از دارو و جراحی استفاده کنید و زندگی ام را نجات دهید. علائم را مورد کنترل قرار دهید، علائم عبارتند از : شما در حالت خونریزی می باشید، در حالت اغماء و مرگ هستید، کنترل علائم در این وضعیت خوب است.

اما اگر شخصی سرطان دارد نباید بگوید : «سلول های سرطانی است بگذارید آن ها را بیرون بیاورم، بگذارید آن ها را با اشعه نابود کنم، بگذارید با استفاده از دارو، آن ها را از بین ببرم».

و حال از خود سوال کنید، چرا سرطان در بدن رشد می کند؟ پاسخ این است که بدن در حالت اسیدی است چه چیزی بدن را در وضعیت اسیدی قرارمی دهد. بیایید کنکاش کنید و ببینید در بدن چه می گذرد؟ و خارج از محیط جسمانی شما چه می گذرد؟ شما چگونه فکر می کنید؟ چگونه ورزش، استراحت و از منابع غذایی استفاده می کنید؟ و به بیان ساده تر شما می توانید خیلی راحت مسئله را حل نمایید.

استرس را کاهش دهید. سیستم دفاعی بدن را تقویت کنید. در این صورت بدن حالت بازی پیداکرده و بیماری ایجاد نمی شود.

پس نتیجه می گیریم علل بیماری افراد از این قرار است:

1- ما سموم زیادی را وارد بدن خود می کنیم که به سرعت از بدن خارج نمی شوند، یعنی بدنمان مسموم می شود.

2- مواد غذایی لازم را به قدر کافی به بدن نمی رسانیم و مواد غذایی ای که هستند، جذب بدن نمی شوند. یعنی از نظر تغذیه ای نارسایی داریم. چون نهایتاً تمام مواد از انرژی تشکیل می شوند، به طور ساده می توان گفت که علت تمام بیماری ها، عدم توازن انرژی است. هم چنین می توان آن را «اضطراب» نامید. وقتی این امر اتفاق می افتد. ما در مقابل میکروب ها، باکتری ها و ویروس ها، آسیب پذیر می شویم و بدن مان زودتر از موقع پیر می شود و بیماری ها و مشکلات پزشکی ظاهر می گردند.

اثرات دارویی و درمان بخشی منابع غذایی

کسی که بی ارزش بودن اکثر داروها را می داند بهترین دکتر است.