تکرار و تمرین مداوم در خانه، بسیار مهم و ضروری است. (به ویژه هنگامی که فرد فیزیوتراپیست دیگر در کنار شما نیست تا امر و نهی کند). هیچ جایگزینی برای "خودت انجام بده" وجود ندارد! چنانچه همراه با موسیقی یک نوار کاست، سی دی و یا رادیو تمرین ها و نرمش ها را انجام دهید، این کار آسان تر شده و حالتی موزون به خود می گیرد. دیدار کردن از درمان بیماران سرپایی نیز مفید است و انجام نرمش گروهی نیز ایجاد امید و انگیزه می نماید. تعطیلات درمانی، از جمله فعالیت های پر جنب و جوش نیز امکان پذیر هستند.

کار درمانی

طیف گسترده ای از وسایل کمک کننده در خانه موجود هستند که بسیاری از آنها را می توان از NHS (خدمات درمان همگانی بریتانیا) تهیه کرد، اگر چه برخی دیگر را باید شخصا تهیه نمود. بازدید یک فرد کاردرمانگر از خانه بسیار ارزشمند است. او معمولا می تواند گزارشی حاکی از مشکلات خاص، نیاز به برخی وسایل، نرده های دستگیره دار، صندلی های بلند و سایر وسایل تهیه کند و در اختیار پزشک متخصص در بیمارستان قرار دهد. استفاده از دسته پهن کارد و چنگال، سطح دارای اصطکاک آشپزخانه، شیرهای آب اهرم دار، سطوح شیب دار در آشپزخانه و گل خانه، استفاده از اتصالات چسبی به جای دکمه و سگک در لباس ها و کفش ها، نمونه هایی هستند که بدین ترتیب می توانید کارهای خود را آسان تر و مستقلا انجام دهید.

وسایل کمکی

با پیشرفت بیماری، برخی بیماران برای فعالیت به کمک نیازمند می گردند. عصا به حفظ تعادل شما کمک می کند و در اجتماع نیز جلب توجه نمی نماید. گرفتن یک سه پایه در دست نیز، در محدوده ای گسترده تر، همین کار را انجام می دهد. واکر را پیشنهاد نمی کنیم، مگر در مواقع پس از وارد آمدن جراحت و یا عمل جراحی در بیمارستان که به مدتی کوتاه از آن استفاده می شود. این وسیله آهنگ طبیعی راه رفتن را مختل می نماید. با این همه چنانچه به چرخ مجهز شود، مفید خواهد بود. داشتن ترمز بر امنیت بیمار می افزاید. هدف از نرمش های فردی، حفظ تعادل، بلندتر شدن گام ها و چه بسا تسکین درد در شانه های خشک بیمار است که مشکلی رایج به شمار می آید.

با استفاده از پازل و برخی بازی های دیگر، مهارت استفاده از دست ها نیز بهبود می یابد. نصب کردن نرده های دستگیره مانند در کنار تخت، در دستشویی و حمام نیز سودمند خواهد بود. به جای دکمه و زیپ می توان از اتصالات چسبی استفاده کرد. پوشیدن کفش های راحت، با کف قابل ارتجاع و یا کفش ورزشی، بسیار آسان تر از پوشیدن کفش بنددار است.