چگونه تمرین سرعتی را انجام دهید؟

25 متر را با سرعت بدوید، سپس 25 متر بعدی را به نرمی بدوید و یا راه بروید. 8 مرتبه این کار را تکرار کنید. شما می توانید به جای دویدن هر کدام از ورزش های گفته شده را انجام دهید. این بسته به میل شماست ولی باید دقت داشته باشید که این ورزش بتواند شما را از نفس بیندازد.

انجام تمرینات انعطافی و تمریناتی که شدت کم دارند از میزان هورمون تناسب اندام نمی کاهد و در ضمن شما برای انجام تمرینات بی هوازی (سرعتی) به انعطاف و کشش احتیاج دارید. پس احتیاج نیست که تمرینات بال وزنه و یا هر تمرین دیگری را متوقف کنید. تنها کافی است 8 حرکت سرعتی به برنامه ی تناسب اندام خود اضافه کنید.

برای اینکه یک تکنیک تاثیر خوبی داشته باشد باید بصورت سریع اجرا شود. البته باید بدانید تا زمانیکه بصورت کامل بر روی اجرای صحیح تکنیک ها تسلط پیدا نکرده اید نباید سرعت خود را افزایش دهید. در این پست از سایت ژیار آنلاین به شما آموزش خواهیم داد که چگونه سرعت خود را در زمان اجرای تکنیک ها بالا ببرید. در ابتدا باید آرامش خود را حفظ کنید، افزایش سرعت از لحظه زدن ضربه تا لحظه برخورد به هدف نیازمند داشتن آرامش زیادی می باشد. در زمان برخورد با حداکثر قدرت، باید عضلات قدری منقبض شده و سپس دوباره آرام شوند تا ریکاوری به صورت سریع انجام گیرد. به یاد داشته باشید که استراحت و توقف بین اجرای تکنیک ها برای افزایش سرعت آنها بسیار مهم است. در صورتی که تنها به تمرین یک تکنیک می پردازید، بطور مثال ضربه ماواشی گری، فاصله بین ضربات می تواند کوتاه و حداکثر تا 10 ثانیه باشد. ولی در صورتی که بر روی اجرای تکنیک های ترکیبی مشغول تمرین هستید، باید مدت زمان بیشتری از بین دفعات تکرار مکث کنید تا سریع خسته نشوید. 2 نظریه در مورد زمان تمرینات سرعتی در طول یک جلسه تمرینی وجود دارد. اکثر کارشناسان توصیه می کنند که سرعت خود را در ابتدای جلسه پرورش دهید چراکه خسته نیستید و همچنین عضلات تازه و سرحال هستند. در صورتی که انعطاف پذیری و استقامت خوبی داشته باشید و قادر باشید سریع ریکاوری شوید این کار توصیه می شود. ولی با این وجود 2 مشکل در پرورش سرعت در ابتدای جلسه تمرینی وجود دارد:

- اولین ایراد این است که ممکن است که زیاد خسته شده و قادر نباشید دیگر تمرینات تان را به خوبی انجام دهید. - ممکن است که عضلات تان سفت و کشیده شوند و قادر نباشید از تمام توانایی های خود بهره ببرید.

تمرین مهارت های سرعتی نزدیک به انتهای یک جلسه تمرینی به این معنا می باشد که عضلات تان شل تر بوده و هرچند کمی از شادابی خود را از دست می دهید ولی استراحت کردن برایتان راحت تر خواهد شد. سعی کنید که از تکرارهای کم استفاده کنید. همچنین تعداد دفعات تکرار هر تکنیک را کمتر از 10 مرتبه و هر تکرار را بالا نگه دارید. علاوه براین باید سعی کنید که هر کدام از تکنیک ها را به صورت صحیح و همراه با تمرکز کافی انجام دهید.. شما باید سرعت را احساس کنید بطوریکه یک تکرار سریع احساس متفاوتی نسبت به دیگر تکرارها در شما بوجود آورد. برای به وجود آمدن این احساس تلاش کنید. استراحت یادتان نرود. ممکن است که در حین انجام تمرینات سرعتی احساس کنید که به یک سد سرعت برخورد کرده اید، سرعتی که می توانید آن را به صورت مرتب تکرار کنید ولی نمی توانید از آن پیشی بگیرید. در چنین شرایطی بهتر است که چند روز از انجام تمرینات سرعتی دست نگه داشته و به جای آن هر روز زمان بیشتری را به مجسم کردن موفقیت تازه در سد سرهت اختصاص دهید. هنگامی که به تمرینات سرعتی برگشتید کارتان را با ذهنی شاداب و با این ذهنیت که به موفقیت های تازه ای دست خواهید یافت شروع کنید. همچنین باید به گونه ای تمرکز کنید که ذهن تان بر محدودیت های بدن تان غلبه کند. همچنین خودتان را از نظر روحی آماده کنید. در صورتی مه تصور می کنید که هنوز نمی توانید در سرعت گام تازه ای بردارید تلاش کنید که مسابقات دوستانه ای در پایان جلسات تمرینی با هم باشگاهی های خود انجام دهید. در تمرین تان جدیت و پشتکار زیادی داشته باشید تا به هدف مورد نظر دست پیدا کنید.