آشپزخانه را با رویاهای خود آماده کنید

همه میدانیم که غذاهای آماده و در دسترس وسوسه کننده است، ولی تاکنون برای شما چنین پیش آمده؛ جائیکه تنفلات و غذاهای آماده را نگاهداری می کنید شما را وسوسه نموده باشد اکنون نظری به طرف آشپزخانه بیفکنید، آیا لوازم پخت و پز شما دوست شما هستند ؟ مثلاً همین جعبه شکر سفید، آرد و کاکائو که شما هر روز صبح با آن روبرو می شوید، شما را دعوت به خوردن نمی کند ؟

لوازم آشپزخانه شما نباید طوری باشد که هر آن از شما دعوت به خوردن غیرعادی نماید. در این بخش از شما می خواهیم همانطوریکه مایل هستید اندامی نازک و موزون داشته باشید، آشپزخانه خود را نیز به همین شکل در آورید.

ابتدا پیشخوان آشپزخانه را از غذاها و موادی که شما را چاق می کند پاکسازی کنید، منظور آن است که چیزهای خوردنی در دسترس نباشد. سپس در این بخش نگاهی به لوازمی که ما توصیه بر داشتن آن داریم بیندازید، تا چنانچه فاقد آن هستید به تدریج آنرا خریداری کنید.

مخلوط کن : مخلوط کنی بخرید که بتوان چند کار مختلف با آن انجام داد. مثلاً بتوانید سبزیجات خرد شده را تبدیل به خامه نمائید بدون آنکه نیازی به اضافه کردن روغن داشته باشید.

کولر گلی (سرامیکی) : با داشتن این دیگ سرامیکی به راحتی می توانید گوشت را در آب خودش به آرامی و تأنی بپزید، بطوریکه چربیهای گوشت از آن خارج شود و نیازی به اضافه کردن سس و آبگوشت نداشته باشید.

دیگ بخار : با این وسیله می توانید غذاهای روز گذشته را که آماده کرده اید، نظیر: سیب زمینی آب پز ، گوشت طبخ شده و سبزیجات پخته را بدون اضافه کردن روغن و کره گرم کنید.

EGG CODDLER (تخم مرغ آب پز) : طرفداران کنترل وزن می دانند که بهترین روش برای خوردن تخم مرغ؛ آب پز آن است. نه با روغن و یا سرخ کردن. این قابلمه وسیله بسیار مناسبی برای پختن انواع کودلرهای بدون روغن می باشد. تخم مرغها را در کودلر سرامیکی بریزید، سبزیجات خورد شده را بدان اضافه کنید، هر نوع چاشنی که مایل باشید به آن اضافه کنید، پس از مخلوط کردن درب آن را ببندید و به مدت 6 دقیقه آرام بپزید. یک روش کامل پختن تخم مرغ که نه فقط تهیه آن آسان و سریع است، بلکه خوردن آن لذت بخش و مناسب حال شماست.