رعایت بهداشت طبیعی چه تاثیری بر روی سلامتی دارد؟

من یکی از آن آدم هایی هستم که فقط با خواندن کتاب ها و مجله های آشپزی چاق می شوم. فرقم با قبل این است که امروز می دانم چطور غذا بخورم. بنابراین نه تنها میل خوردن را در خودم ارضاء می کنم بلکه بدنم را در بازیافتن اعمال طبیعی خودش آزاد می گذارم. یاد گرفته ام تا برای زیستن غذا بخورم نه این که برای خوردن زندگی کنم. ساده تر بگویم وزنی که کم کردم را دیگر اضافه نکردم چرا که با پرهیز از دست نداده بودم! من روش و عادت خوردنم را تغییر دادم و همین تغییر عادت بود که لاغرم کرد.

به خاطر داشته باشید که فقط وزن کم کردن فایده قبول بهداشت طبیعی به عنوان یک راه زندگی نیست. ازدیاد نیرو و حس بی نظیر تندرستی و سلامت قدم به زندگیم گذاشت. هیچ وقت خوابش را هم نمی دیدم که روزی بتوانم تا این اندازه انرژی و نیرو داشته باشم. ولی حالا در طی روز از چنان حد انرژی بالایی برخوردارم که به نظر بعضی از دوستان و آشنایانم آدم شلوغ و اذیت کنی شده ام! حالا 40 سال از سنم می گذرد بسیار خوشحالم از این که سالم تر از 25 سالگیم هستم!

و خود را مدیون بهداشت طبیعی می دانم. تاریخ بهداشت طبیعی از یونان قدیم شروع می شود. 400 سال قبل از میلاد مسیح. فلسفه هیپوکرات ها چنین بود: غذای تو می تواند درمان تو باشد. از تاریخ 1830 همزمان با تشکیل مجمع فیزیولوژیکی امریکا، بهداشت طبیعی امروزی در ایالات متحده شناخته شد. 8 سال بعد یک کتابخانه و یک فروشگاه مواد غذایی در بستون ساختند که می توان آن را اولین فروشگاه مواد غذایی سالم کشور نامید.

حدود سال 1850 چهار پزشک به نام های دکتر سیلوستر گراهام، دکتر ویلیام آلکوت، دکتر ماری گوه و دکتر اسحاق جنینگز ، اولین و بزرگ ترین قدم را در راه بهداشت طبیعی جدید برداشتند. خیلی زود بعد بسیاری اعضاء دیگر از اجتماع پزشکان به گروه آنها پیوستند و آرمانشان افزودن طبیعت و چیزهای طبیعی به پزشکی بود.

در سال 1862 دکتر راشل ترال سازمان مالی بهداشت را تشکیل داد. در سال 1872 دکتر ترال مجله روش بهداشتی را منتشر کرد. از این کار بسیار استقبال شد و بسیاری کارهای دیگر را در مورد بهداشت طبیعی به همراه داشت. او معتقد بود مهم ترین نکته در یک پرهیز غذایی سلامتی و نگهداری از تندرستی است.

دکتر هربرت شلتون، یکی از معروف ترین و سرشناس ترین متخصصان علوم بهداشت طبیعی زمان ما است که در حال حاضر بازنشسته شده اند. از سال 1928 تا 1981 به دنبال طرح یک مدرسه بهداشت همراه با یک کلینیک بهداشتی، آزمایشگاه و برنامه آموزشی در سنت آنتونیو تگزاس دوید. در واقع دکتر شلتون به عنوان یکی از بزرگ ترین دانشمندان فلسفه بهداشت طبیعی در اصول و عملکرد است. او از دانش و یافته ها و افکارش ثروتی اندوخته و بیشتر از هر کس دیگری به علم و فن بهداشت طبیعی می افزاید. او چنین می گوید: قوانین طبیعت و حقایق جهان و قوائد علوم همیشه ثابت و پابرجا باقی می ماند و همان طور که با همه امور ارتباط دارند، مطمئنا با سلامتی انسان هم در ارتباطند