منظور از بهداشت طبیعی چیست؟

سیستم هضم و سوخت و ساز بدن قابلیت قابل توجهی در تبدیل غذایی که می خوریم به خون سالم ، استخوان و ساختمان سلولی دارد. همیشه تعادل بی نظیری برقرار است و اگر این ماشین در اثر کوچک ترین ترکی یا به هر دلیل دیگری خاموش شود آن توازن و تعادل به هم می خورد. ریه ها زمانی کارشان را خوب انجام می دهند که خون همراه با اکسیژن لازم به آن برسد. سیستم استخوان بندی بسیار پیچیده ای موجبات سر پا نگه داشتن و راه رفتن را فراهم می کند. سیستم استخوان بندی هم زمان و همراه با سیستم بسیار جالب عضلانی کار می کند که انجام حرکات را موجب می شود.

این ماشین به گونه ای عجیب و حیرت انگیزی خود به خود تولید مثل می کند!

آن قدرت و حکمت لازم برای تبدیل تخمک لقاح یافته به یک زن یا مرد کامل از نیروی درک ما خارج است. عملکرد هر یک از 5 حس به تنهایی حیرت آور است. فهرست فعالیت هایی که بدن شما به طور معمول انجام می دهد می تواند به راحتی یک کتاب را پر کند. در راس تمام اعضاء و در درجه اعلی مغز قرار گرفته است و ناظر بر تمام فعالیت های اعجاب انگیز می باشد. اربابی است با چشم های تیزبین و خشن که می خواهد مطمئن باشد همه اعضاء با دقت هر چه تمام تر انجام وظیفه می کنند. مغز انسان شامل بیش از 25 بیلیون سلول پیچیده است. پیچیده تر از هر چه تاکنون شناخته شده است.

اگر به درون یک سلول نگاهی بیندازید توجهتان بیشتر جلب خواهد شد. یک سلول منفرد، بدون میکروسکوپ دیده نمی شود. آنچه در درون یک سلول می گذرد بسیار اعجاب انگیز است. حکمت و دانش یک تک سلول است که تمامی پیشرفت علم بشری را تا به امروز سرعت بخشیده است. حتی کوچک ترین سلول بدن شما حدودا یک بیلیون برابر اندازه کوچک ترین عضو داخلیش است! سلول، حوزه عملیاتی بسیاری از فعالیت های شیمیایی است همان فعالیت های شیمیایی که تمام کارخانه های شیمیایی جهان مشغول انجامشانند. هزاران جزء در یک سلول وجود دارد مانند کروموزوم ها، ژن ها، DNA، ارگانلها، میتوکندری، آنزیم ها، هورمون ها، آمینواسیدها و هزاران هزار مواد شیمیایی و ترکیبات مختلف که برای نام بردن بسیارند و هیچ کس روی کره زمین نمی تواند توضیح دهد که عمل یک تک سلول به تنهایی چه نتیجه ای دارد. هزاران عمل مختلف را می توان دسته بندی کرد، اما نیروی لازم برای این اعمال باز هم ماوراء قدرت درک ماست.

به گفته دیگر، آن هوش و ذکاوت نیروی درونی بدن ما، بی نهایت پیچیده تر از قدرت و فکر و هوش خود ماست. فقط فکرش را بکنید که بیشتر از 75 تریلیون از این سلول های حیرت آور به بهترین وجه ممکنه-که مو لای درزش نمی رود-به مدت 60، 70 یا 80 سال، بلکه بیشتر، کار می کند! در درون هر سلول هسته قرار گرفته است که شامل کروموزوم های حاوی ژن است. در درون ژن ها ماده حیات یعنی DNA وجود دارد. DNAهمان چیزی است که مشخص می کند مثلا چشمای شما چه رنگی باشد و یا این گل چه عطری داشته باشد و یا پرهای فلان پرنده از چه ترکیب رنگی برخوردار باشد. اگر شما تمام DNAهای تمام ژن های هر 75 تریلیون سلول بدنتان را جمع کنید می توانید در یک جعبه به اندازه یک مکعب یخی یخچال جای دهید. در عین حال اگر تمام این DNAها را از پیچ خوردگی صاف کنیم و به هم وصل کنیم، آن طناب حاصله می تواند فاصله زمین تا خورشید را 400 بار برود و برگردد! یعنی حدود 80بیلیون مایل!