آیا بهداشت طبیعی در سلامت انسان تاثیر گذار است؟

مشخص است که می توان میزان امراض کشنده شماره یک و دو (امراض قلبی و سرطان) را در دنیا با اطلاعات رسانی به مردم، راجع به چطور و چگونه خوردن پایین آورد. ولی ببینید که برای چاقی و اضافه وزن چه کارها می توان کرد که خودش پیشگیری این امراض کشنده است. جای بسی امیدواری است! حالا که بالاخره مشخص شد غذایی که می خوریم، چاقی بیش از حد و امراض لاعلاج همه با هم در ارتباطند، می توانیم ارتباط دشت بی انتهای علم را با اثرات غذا بر بدن انسان کشف کنیم.

جالب است، مبحث بهداشت طبیعی در این سرزمین سالهاست که موجود است و هزاران نفر در طی یک قرن و نیم آن را مورد استفاده قرار داده اند با این حال، عده بسیار کمی چیزی از آن به گوششان خورده. امکانش زیاد است که شما هم قبل از مطالعه این مقدمه از آن چیزی نشنیده باشید. در طی سمینارهای مختلف از بسیاری از حضار جلسه می پرسم: چند نفر در بین شما تا به حال راجع به بهداشت طبیعی چیزی شنیده است؟ معمولا کمتر از یک درصد دستشان را بلند می کنند!

عجیب است که چنین مبحثی به این سادگی، کارا و موفق در مورد بدن انسان ، این قدر ناشناخته است. غیر از این که این مبحث از طرف وسایل ارتباط جمعی چندان مورد توجه قرار نگرفته، دلیل این ناشناخته بودن این است که اصول آن هرگز به صورت یک برنامه منسجم و قابل مصرف در اختیار مردم قرار نگرفته است.

کاری که من و همسرم انجام داده ایم این است که اصول بنیادی بهداشت طبیعی را در مجموعه ای از قوائد عقلانی با کاربردی آسان جمع آوری کرده ایم که هدفش از بین بردن چاقی بیش از حد و سبک کردن بار پرهیز غذایی است. طبق نظریه های آقای جک تراپ، آخرین رئیس مجمع بهداشت طبیعی امریکا (که در سال 1948 تاسیس شده است) تناسب و تندرستی اصول بنیادی بهداشت طبیعی را آسان می کند و برای اولین بار در تاریخ آن را در اختیار عموم قرار داده است.

بهداشت طبیعی موضوعی وسیع با پیشنهاداتی بسیار برای شاگردی ساعی است. برای اطلاعات عمیق تر، کتاب ها، نشریات و به عقیده من، آخرین آموزش های مکاتبه ای به روی بهداشت طبیعی که همیشه و در همه جا قابل استفاده است، با دانشکده علوم بهداشتی امریکا تماس بگیرید و یا به این آدرس نامه بنویسید:

The American of Health Science, 6600-D Burleson Road, Austin Texas 78744

اگر بخواهیم کمی عمیق تر به موضوع نگاه کنیم و وارد فلسفه بهداشت طبیعی شویم، انداختن نگاهی به یکی از جالب ترین پدیده های بدن انسان بد نیست. مقدمه ای بر این پدیده لازم است، چرا که بعد از آن شما در می یابید چطور براحتی و به طور دائم وزنتان را کم کنید. به احتمال خیلی زیاد، قبلا که در پرهیز به سر می بردید هرگز با این مبحث برخوردی نداشته اید. موضوع از این قرار است.....