در اینجا توصیه ای به آرایشگران (مرد) عزیز داریم :

این افراد که وقت و عمر خود را صرف خدمت به همنوعان خویش کرده اند، و سالیان دراز، حتی گاهی تا پایان عمر در این خدمت اجتماعی هستند، بهتر است تا آنجا که می توانند محیط کار خود را زیبا و بهداشتی گردانند، و همچنین هرچه قدر اطلاعات ایشان در زمینه پوست و مو از نظر آرایشی، زیبایی و بهداشتی بیشتر باشد، به سود خودشان خواهد بود، زیرا که در زمینه حرفه خود، شخص متبحر و مطلعی می باشند، و خود این موضوع بر روی مشتریان آنها تأثیر شگرفی خواهد داشت.

دیگر اینکه سعی نمایند که در سالهای آرایش، هرگز سرمشتری های مبتلا به بیماریهای پوستی و مویی را اصلاح نکرده، و آنان را به پزشکان متخصص در این زمینه ها هدایت و راهنمایی کنند، تا از بیماری نجات یابند، و هم دعاگوی شما می باشند، و هم به وسیله شما از نقل و انتقال بیماریهای در سطح جامعه جلوگیری شود.

از آرایشگران (زن) نیز تقاضا داریم، خانمی را که حامله است و یا در دوران عادت ماهانه خود به سر می برد، از مصرف هرگونه مواد آرایشی و زیبایی و شیمیایی و غیر آن بر پوست و موی وی جداً اجتناب نمایند، که در غیر این صورت، علاوه بر اینکه، عمل آنها یک اقدام غیرانسانی تلقی می شود، شخص مورد نظر از جهت بیماریهای که از این راه بر وی وارد شده است، در صورت پیگیری، از نظر قانونی نیز مستوجب تقاضای مجازات خاطی خواهد بود. البته ما بر این باور هستیم، که وجدان بیدار این صنف از اصناف زحمتکش به آنها اجازه آن را نخواهد داد، که برای دریافت دستمزد بیشتر، دست به چنین کار نادرستی بزنند.

در پایان از عزیزان هنرمند تقاضای دیگری داریم، و آن این است، حتی الامکان به مشتریان خود توصیه کنند، که از وسایل آرایشی خصوصی استفاده نمایند، و مورد دیگر اینکه کلیه وسایل آرایشی را بخصوص در مقابل مشتریان خود ضدعفونی کنند، که اثرات روحی این عمل را بسیار زودتر از آنچه که فکر می کنند، در رونق کارشان احساس خواهند کرد.

آخرین در خواست ما این است، سعی نمایند، تا آنجا که مقدور است، از اصول صحیح آرایش پیروی کنند، و همینطور بجای مصرف مواد شیمیایی مضر، مواد گیاهی و طبیعی مشابه را مورد استفاده قرار دهند.

ما از نظر اخلاقی خود را متعهد می دانیم، در حد توانایی خود، در راه بهبود شیوه کار و اعتلای دانش حرفه ای این افراد نیز بکوشیم، و در این راه همواره آمادگی ارائه طریق و رهنموردهای ضروری را داریم. و در این باره کتابهای را تألیف و به چاپ می رسانیم که مبتنی بر اصول علمی و شئونات فرهنگ کشورمان می باشد.