علل پیری چه میتواند باشد؟

یکی از آرزوهای انسان همیشه جوان بودن است که امری محال و غیرمحقق است چون انسان با گذشت زمان پیر می شود، فرتوت می شود، می شکند و اعضاء اندامهایش قدرت و نیروی خود را از دست می دهند بنابراین همیشه جوان ماندن یک افسانه ای بیش نیست و برای رسیدن به آن بایستی به دنبال یافتن آب حیات رفت که شعرا و نویسندگان معروف درباره این آب مطالب زیادی به رشته تحریر در آوردند و داستانهای زیادی نگاشته اند. بدین ترتیب همیشه جوان بودن عملی نیست ولی برای سالهای متمادی قیافه جوان داشتن کاملاً عملی است و با استفاده از بعضی از روشها و تکنیک ها می توان یک صورت و قیافه جوان را برای مدتهای بسیار طولانی حفظ کرد. یعنی کاری کرد که گذشت زمان روی چهره اثر نداشته باشد و حتی بعضی ها به قدری در این کار مهارت دارند که محال است بتواند سن آنها را حدس بزند و بعضی از آنها از سن واقعی خود کوچکتر نشان می دهند. بدین جهت هم هست که فرانسوی ها مثلی دارند که می گوید انسان همان قدر پیر است که قیافه اش نشان می دهد و یا خودش حس می کند. با در نظر گرفتن مطالب بالا پس بایستی راهی انتخاب کرد که پیر شدن و گذشت زمان روی سلولهای بدن ما به خصوص سلولهای پوست چهره اثری نداشته و یا اثری بسیار کند، آهسته آرام و نرم داشته باشد. آن وقت در چنین وضعی برای آنکه شما بخواهید بدانید چقدر از سن تان گذشته است لازم نیست به شناسنامه مراجعه کنید بلکه بهترین راه برای این کار مراجعه به آئینه است.

برای داشتن قیافه ای جوان و حفظ کردن این وضع برای مدتهای بسیار زیاد باید به کارهای مخصوص دست بزنید و خیلی از مطالب را در نظر بگیرید مثل وضع فامیل از نظر ژنتیکی، غذاهایی که می خورید، وضع اعصاب و روحیه شما محیطی که در آن زندگی می کنید. وضع دوستان و رفقا و فامیل نسبت به شما. آرامش، آسایش، راحتی خیال، خواب خوب، و دوری از لوازم آرایش مضر، پرهیز از غم و غصه و اضطراب.

ما به شما کمک می کنیم که چهرتان سالهای زیادی جوانی خود را حفظ کند چهره ای همراه با شادمانی، خنده رویی، نشاط، سرور، باز، خوش برخورد و خوش آیند و تحسین آمیز. بنابراین می بینید که ما داریم چه نعمت گرانبهایی را به شما تقدیم می داریم لازم است در مرحله اول به شما یادآوری کنیم که اصولاً در بعضی از فامیل ها ژن پیری یعنی ژنی که باعث پیری و کهولت انسان می شود خیلی کند عمل می کند. یعنی وقتی شما قیافه افراد چنین فامیلی را می بینید تصور می کنید همه جوان و زیبا هستند در حالی که سن اغلب آنها کم نیست. البته در مورد وجود این ژن به شکلی که گفته شد کار مثبتی نمی توان کرد فقط به شما مژده می دهیم که اخیراً دانشمندان دانشگاه جانزهاپکینز آمریکا ژن دیگری را در بدن انسان کشف کرده اند که (ژن ضد پیری) است یعنی نمی گذارد ژن پیری که کارش پیر کردن و فرسوده کردن سلولهای بدن است، کار خود را انجام دهد و جلوی فعالیت او را می گیرد. در نتیجه پیر شدن انسان به تأخیر می افتد. البته خانواده هایی که دارای ژن پیری ضعیف و غیرفعال هستند خانواده ای خوش شانس و خوشحال هستند چون طبیعت به آنها نعمت بزرگی هدیه کرده است ولی با کشف اخیر، ژن ضد پیری در آینده ای نه چندان دور با تزریق این ژن جلوی پیر شدن سلولهای گرفته شده و انسان سالهای سال قیافه ای جوان، شاداب و زیبا خواهد داشت مسئله دوم استفاده از غذاهایی است که به جوان ماندن انسان کمک می کند. یعنی این غذاها با ترکیبات و موادی که در درون خود دارند مانع فرسایش و پیر شدن سلولها می شوند و شما اگر می خواهید قیافه خود را همیشه جوان و شاداب ببینید بهتر است این غذاها را وارد برنامه غذایی خود کرده و مرتب از آنها استفاده کنید. این را نیز بگوییم که خوردن این غذاها فوراً و دائماً اثر نمی کند بلکه نیاز به زمان، ادامه کار و صبر و تحمل دارد. فکر نکنید اگر دو سه روز از این غذاها استفاده کردید دیگر پیری صورتتان به عقب می افتد مهمترین این غذاها عبارتند از : نوعی تمشک کاشتنی به نام Blueberry

این خوردنی بیشتر در آمریکای شمالی کاشته می شود ولی به تدریج کاشت آن به سایر نقاط جهان نیز سرایت کرده است. از سال 1910 میلادی نوع جدیدی از این میوه نیز تولید شده که شاید اثرش از میوه قبلی زیادتر باشد. به خصوص آنکه با استفاده از کودهای شیمیایی و املاح مخصوص توانسته اند نوعی بسیار خوب و ارزان آن را به بازار عرضه کنند.

این میوه در سرزمین هایی که روزهای طولانی و شب های سرد دارد بهتر عمل می آید رنگ این میوه نسبت به نوع و میزان رسیده بودن آن ممکن است آبی پررنگ، سیاه و یا ارغوانی باشد.

در این میوه سیلیکون که در اوایل کتاب راجع به آن بحث مفصلی داشتیم زیاد یافت می شود. این میوه برای افرادی که به مرض قند نیز دچارند بسیار مفید است و در آن مواد کربوهیدرات، کلسیم، فسفر، آهن، ویتامین A، ویتامین و ویتامین C زیاد می شود. در ضمن در این میوه مواد تحریک کننده ای وجود دارد که باعث تحریک غده لوزالمعده می شود، که نقشی بسیار مهم در بدن ما بازی می کند لوزالمعده با ساختن انسولین قند زیاد خون را می سوزاند و کمبود این هورمون است که انسان را به مرض قند دچار می کند به علاوه از خود هورمونی دیگر به نام گلوکاکن glucacon ترشح می کند که هر وقت قند خون کم می شود و خطر فرورفتن انسان در اغماء کم قندی وجود داشته باشد قند خون را زیاد می کند و مانع این اغماء می شود.

لوزالمعده برای هضم مواد چربی یعنی انواع و اقسام روغن ها، کره چربی، موجود در میوه ها و غذاها از خود آنزیمی به نام لیپاز Lipase ترشح می کند و چربی های مختلف چه حیوانی چه گیاهی، چه مایع و چه جامد، به وسیله این ماده هضم شده و تبدیل به چربی خود بدن می شود یعنی لیپاز چربی های غریبه را تبدیل به چربی های انسان می کند که همین چربی است که در قسمتهای مختلف بدن از جمله زیر پوست چهره انباشته شده و مانع چین و چروک زودرس آن می شود.