مفید ترین غذاها برای کاهش خشونت افراد همیشه خشمگین

از بهترین خوراکی ها که به طور اعجاب آور می تواند خشونت در رفتار را عوض کند لیموترش است البته ترش های بزرگ و درشت بلکه لیموترش کوچک شیراز و جهرم و جنوب ایران که به اصطلاح lime نام دارد.

این میوه خاص جنوب آسیا است. به نظر می رسید که اعراب این میوه را از هندوستان در سالهای بین 750 تا 900 میلادی به کشورهای عربی آورده باشند و تا قبل از آغاز جنگ های صلیبی این میوه برای اروپاییان ناشناخته بود و از سال 1626 اروپاییان با آن میوه آشنا شدند و تعدادی از درختهای آن را در کشور موزامبیک یافتند. از آن پس به خاطر پیشگیری ملوانان از ابتلای بیماری اسکوربوت که در نتیجه کمبود ویتامین C در بدن ایجاد شده و باعث خونریزی می شود و هر روز تعدادی لیموترش به ملوانان به صورت جیره غذایی می دادند.

بعدها کاشت این میوه در کالیفرنیا و فلوراید مرسوم شد و بعد از سرمای شدید فلورایدا در سال 1894 به کلی مزارع لیموترش این ایالت از بین رفت و کاشت آن منجر به کالیفرنیا شد.

لیموترش هایی که کاملاً زرد و سنگینی هستند آب بیشتر و مواد موثر زیادتری دارند و در لیموترش مقادیر پروتئین، چربی، کربوهیدرات، کلسیم، فسفر، آهن، ویتامین ، ویتامین و ویتامین و ویتامین C و اسیدسپتریک یافت می شود.

لیموترش برای مبتلایان به پادرد مفید است. برای کسانی که خونشان خاصیت اسیدی زیاد دارد بسیار اثر بخش است و خون را قلیایی می کند.

در مغز اثر بسیار فراوانی در آرام کردن و فرونشاندن خشم دارد به طوری که بعضی از محققین آن را wonderful cooler fur the brain نام داده اند. خشم را به سرعت برطرف می کند. نفرت را می زداید و به مغز پاکی و شفافیت و صفا می بخشد.

بهترین راه برای مصرف کردن لیموترش ریختن آب تازه آن روی غذاهاست آب لیمویی که در شیشه باشد و از قبل گرفته شده ثمر و اثر چندانی ندارد.