کلاژن فراوان ترین پروتئین در سراسر بدن است که به پوست خاصیت ارتجاعی و استحکام می بخشد . علاوه بر پوست ، کلاژن در استخوان ها، تاندون ها و ماهیچه ها نیز یافت می شود . می توانید کلاژن را چسبی در نظر بگیرید که اجزای بدن را در کنار یکدیگر نگه می دارد . یکی از مواد غذایی سرشار از کلاژن تخم مرغ می باشد .

اما اهمیت مصرف کلاژن با این میزان فراوانی در بدن چیست ؟ با افزایش سن ، میزان تولید کلاژن کاهش می یابد . به دلیل همین کاهش کلاژن نیز روز به روز پیدایش چین و چروک ها و ضعف در مفاصل و ماهیچه ها را بیش از پیش شاهد خواهیم بود . از جمله عوامل دیگری که در کاهش کلاژن تخلیل هستند می توان به رژیم غذایی با میزان قند بالا ، مصرف زیاد الکل ، تابش آفتاب و سیگار اشاره کرد .

پروتئین موجود در تخم مرغ دقیقا از آمینواسید های ضروری برای ساخت بافت بدن انسان تشکیل می شود . بسیاری از مواد غذایی سالم نیز تولید کلاژن را افزایش می دهند ، اما تنها تعداد کمی منبع کلاژن در میان مواد غذایی وجود دارند که تخم مرغ نیز یکی از آنها است . این کلاژن نیز هم در زرده و هم در سفیده ی تخم مرغ یافت می شود . در واقع کلاژن موجود در تخم مرغ خواص تاثیر گذار فراوانی دارد که امروز به چند مورد از آنها می پردازیم .

مفاصل و بافت ماهیچه ها

در غشای داخلی تخم مرغ مواد مغذی بسیار زیادی مثۀ برخی از انواع کلاژن و یا گلوکازمین وجود دارد . تمام این مواد مغذی برای سلامت مفاصل و بافت ماهیچه ها ضروری هستند . میزان بالای کلاژن در تخم مرغ ، آن را به درمانی برای اختلالات بافت همبند تبدیل می کند . کلاژن در واقع مواد اولیه ی بازسازی تاندون و رباط ها را فراهم می آورد .

بهبود کیفیت پوست و از بین بردن چین و چروک ها

کلاژن صد در صد برای سلامت و جوانی پوست شما ضروری است . در یکی از تحقیقات در سال 2015 قابلیت تخم مرغ برای بکارگیری در مواد ارایشی و بهداشتی برای پوست مورد آزمایش قرار گرفت ، تا ثابت شود تخم مرغ چقدر در از بین بردن چروک ها ، اثرات آفتاب و مرطوب کنندگی پوست مفید می باشد . نتایج نشان می دهد تخم مرغ اثری معجزه آسا در به تعویق انداختن پروسه ی سالخوردگی دارد . بنابراین ، تخم مرغ قطعا یکی از محصولات طبیعی است که باید در برنامه ی مراقبت از پوست شما قرار گیرد .

افزایش دامنه ی حرکت

در افرادی که دچار اختلالات مفصلی هستند و درد های مزمن در این ناحیه دارند ، می توانند با مصرف کلاژن موجود در تخم مرغ این مشکلات را تا حد زیادی بهبود ببخشند . این نوع از کلاژن دامنه ی حرکتی مفاصلی مثل زانو ، گردن و شانه ها را افزایش می دهد .

بهبود گوارش

آمینو اسید های موجود در کلاژن تخم مرغ به شما در داشتن سیستم گوارشی سالم و روان کمک می کند . این آمینو اسید ها بافت ماهیچه ای مجاری گوارشی را از نو می سازند و با بازسازی این بافت های گوارشی ، به دریافت هرچه بیشتر مواد مغذی و حفظ باکتری های مفید در معده کمک می کند .

این نوع از کلاژن همچنین با واکنش های التهابی درون روده مقابله می نماید .