نیازهای غذایی روزانه

گرچه نیازی به مشغولیت ذهنی در ارتباط با این که چه قدر از هر ماده غذایی باید بخوریم وجود ندارد، اما داشتن یک راهنمای خوب جهت اطمینان شما از تغذیه کافی، بسیار لازم است.

اگر می توانید همیشه برنامه غذایی روزهای بعدتان را مشخص کنید. این کار بسیار بهتر از تنظیم برنامه غذایی برای همان یک روز است.

میزان جذب مایعات روزانه

حجم خون و مایعات بدن در طی بارداری تقریباً دو برابر می شود، بنابراین بسیار مهم است که میزان جذب مایعات در حد مناسب نگاه داشته شود.

شما نباید مصرف نوشیدنی را به جز نوشیدنی های پرکالری و چاق کننده محدود کنید. آب همیشه بهترین انتخاب است، گرچه آب میوه هم خوب می باشد. اگر از درد قوزک پا، صورت و یا انگشتان در رنجید با محدودیت مصرف مایعات، کمکی به خود نمی کنید به هر حال بسیار ضروری است تا میزان مصرف نمک را جهت جلوگیری از کمبود نمک در حد مناسب نگاه دارید.

صحیح خوردن

زمانی که میل به خوردن غذای زیاد ندارید، می توانید کم بخورید اما بسیار بهتر است که از ماهی، سالاد و یا میوه ها استفاده کنید. شیر نیز کلسیم کافی را به بدن می رساند.

یک رژیم غذایی مناسب

نوع ماده غذایی                                                                                        میزان مورد نیاز

غذاهای غنی از کلسیم                                                             200 میلی لیتر با  پیمانه شیر و یا شیر خشک

75 گرم/3 اونس ساردین پخته همراه با استخوان

50 گرم / 2 اونس پنیر سفت

100 گرم /40 اونس پنیر نرم

325 گرم / 13 اونس پنیر کوتاژ

255 میلی / 9 اونس ماست