همه چیز را راحت بگیرید

هیچ گاه در این دوران به خود فشار نیاورید تا بخواهید بیش از حد توانتان کار انجام دهید. بهتر است به جای آن که بیشتر به فکر وضعیت مالی و یا خانه و زندگی خود باشید، ابتدا به فکر خود و کودکتان باشید.

بنابراین بدانید که استراحت و آرامش بدن در طی این دوران ضروری و حیاتی است و باید و وقت کافی جهت انجام این کارها اختصاص دهید؛ وقتی برای خواب کوتاه نیمروز، ورزش روزانه و حتی ماساژ.

استفاده از کمک دیگران

اگر برای کارهای آشپزخانه و یا نظافت در خانه نیاز به کمک دارید، از وجود همسرتان استفاده کنید.

ممکن است در طی این دوران به علت کار روزانه و خستگی، اغلب کارهای منزل را برای آخر هفته بگذارید و بعد بخواهید که همه کارها را باهم انجام دهید. اجازه دهید تا سایر همکارانتان از همان ابتدای بارداری از وضعیت بارداری شما باخبر شوند و بتوانند شما را از نظر حالات و تغییرات روحی، کمبود انرژی و حتی نیاز به کارهای کم استرس تر درک کنند.

مرخصی زایمان

برخی از زنان به راحتی کارشان را تا نزدیک زمان بارداری ادامه می دهند به هرحال اغلب متخصصان معتقدند که شما باید از هفته 32 بارداری به بعد دیگر به کارتان ادامه ندهید.

در حوالی این هفته میزان کارکرد قلب، ریه ها و سایر ارگان های حیاتی بیشتر خواهد شد و فشار بیشتری نیزی بر ستون فقرات، مفاصل و عضلاتتان وارد می شود.

شما باید در این زمان تا حد امکان استراحت کافی داشته باشید، لذا از رفتن سرکار خودداری کنید.