رژیم لاغری مهران غفوریان و مقایسه آن با رژیم ادل خواننده انگلیسی، این روزها در بین اخبار هنرمندان موضوع داغی شده است. مهران غفوریان هنرمند 46 ساله ای که در زمینه بازیگری، کارگردانی، فیلم نامه نویسی و مجری گری فعال است و در سال های اخیر کاهش وزن زیادی داشته و رژیم لاغری مهران غفوریان را به موضوع علاقمندی طرفدارانش تبدیل کرده است.

رژیم لاغری مهران غفوریان چطور عمل کرد؟

مهران غفوریان با کاهش وزن 54 کیلوگرمی رکورد ادل را در رژیم لاغری شکسته است. رژیم لاغری مهران غفوریان در حالی موفق تر از رژیم لاغری ادل بوده که این خواننده انگلیسی هم مثل بسیاری دیگر از سلبریتی ها برای موفق شدن در انتخاب پکیج های رژیم به مشاوره متخصصان رژیم و لاغری روی آورد و این بار با یک برنامه لاغری منسجم موفق شد به کاهش وزن و تناسب اندام دست پیدا کند. 

شباهت های رژیم لاغری ادل با رژیم لاغری مهران غفوریان

در طراحی برنامه رژیم لاغری توجه به ویژگی های اختصاصی سبک زندگی و سلامت هر فرد اهمیت زیادی دارد. برنامه غذایی باید جوری تنظیم شود که فرد ضمن پیشرفت در راه تناسب اندام دچار عوارضی مانند ضعف، ریزش مو و چروک شدن پوست نشود.

این ملاحظات سلامتی درباره رساندن مواد مغذی لازم به بدن، درباره هنرمندان و سلبریتی ها اهمیت بیشتری دارد چرا که موفقیت شغلی این افراد با حفظ ظاهر مناسب بستگی نزدیک دارد.

درباره جزییات رژیم لاغری مهران غفوریان و نیز رژیم لاغری ادل اطلاعات دقیقی در دست نیست اما با توجه به مصاحبه های مختلف این دو سلبریتی می توان موارد زیر را به عنوان اشتراکات و شباهت های برنامه کاهش وزن آنها مورد توجه قرار داد:

اهمیت تناسب برنامه غذایی با بیماری های زمینه ای در رژیم لاغری

در شرایطی که فرد مبتلا به چاقی، بیماری زمینه ای نداشته باشد، متخصصان تغذیه در تجویز برنامه غذایی و کاهش حجم خوراک روزانه دقت زیادی می کنند. ملاحظات پزشکی از نظر یک متخصص تغذیه در زمان رژیم لاغری یا رژیم چاقی، رساندن مواد مورد نیاز برای حفظ روند عادی متابولیسم به بدن است. 

اما وقتی فرد چاق دچار بیماری های زمینه ای باشد، دقت در برنامه ریزی تغذیه خیلی حساس تر می شود. 

مهران غفوریان به گفته خودش بعد از عمل جراحی مفصل پا به توصیه پزشکان، رژیم لاغری را شروع کرد و مشاوران تغذیه به او درباره مراقبت های بعد از عمل توصیه های زیادی کرده بودند. مواردی که مسلما شامل رعایت رژیم غذایی دقیق برای رساندن مواد معدنی مناسب برای ترمیم بافت های غضروفی و استخوانی بوده است. 

رژیم لاغری ادل هم که بعد از یک دوره بیماری، عمل جراحی و سال ها درگیری با افسردگی آغاز شد، مطابق مشاوره پزشکان و متخصصان تغذیه، جوری تنظیم شده که عوارضی در متابولیسم بدن ایجاد نکند.

اهمیت اراده و تداوم در رعایت رژیم لاغری 

مهران غفوریان را اگر در سال های اخیر دنبال کرده باشید، تداوم در برنامه رژیم لاغری او به خوبی مشهود است. این هنرمند محبوب کشورمان با تداوم در برنامه غذایی و رژیم لاغری توانست در طول 4 سال با تقویت اراده به برنامه لاغری متخصصان تغذیه وفادار باشد و کم کم موفقیت چشم گیری در کاهش وزن بدست آورد.

مرور تصاویری که از جشن حافظ سال 95 منتشر شد، نشان می دهد از آن زمان برنامه غذایی و رژیم لاغری مهران غفوریان آغاز شده و تا امروز می توان به مرور اثرات شگفت انگیز این اراده و توجه به اصول زندگی سالم را در ظاهر این هنرمند مشاهده کرد.

رژیم لاغری ادل هم مطابق گفته های خود این هنرمند چندین بار شکست خورده و تنها بار آخر که با هدایت مربی متخصص تغذیه و رژیم درمانی، در سبک زندگی خود تغییر ایجاد کرده، نهایتا موفق شده که کاهش وزن قابل ملاحظه ای داشته باشد.

اهمیت انگیزه روانی و قدرت روحی برای رعایت رژیم لاغری 

کم کردن وزن نوعی مبارزه است و نیاز به الزام و تعهد دارد. موفقیت برای لاغر شدن بستگی به میزان آمادگی ذهنی و روانی برای مواجه شدن با این مبارزه دارد.

متخصصان تغذیه و رژیم درمانی روش های ویژه ای را برای مبارزه رژیم لاغری که حتی ممکن است در کوتاه مدت به شکست انجامد، پیشنهاد می کنند. انگیزه روانی برای ادامه ،مهمترین تکیه گاهی است که فرد مبتلا به چاقی می تواند از آن برای ادامه راه کمک بگیرد.

مهران غفوریان بارها در مصاحبه های خود یادآوری کرده که انگیزه او از پذیرش سختی های رژیم غذایی لاغری، دخترش هانا است و اینکه رژیم لاغری به او کمک کند تا پدر سالمی برای دخترش باشد.

پیروی از سبک زندگی سالم شامل مصرف غذاهای خوب، فعالیت های هوشمندانه و مناسب، روابط اجتماعی، گردش در طبیعت و مواردی از این دست به افراد کمک می کند انگیزه روانی لازم برای تداوم رژیم لاغری را در خود پرورش دهند.