بهناز جعفری بازیگر زن ایرانی متولد سال 53 در تهران است. تحصیلات او لیسانس ادبیات نمایشی است. بهناز جعفری مبتلا به بیماری ام اس است و به تازگی گیاه خوار شده است. سال‌ های گذشته سریال های تلویزیونی که در ایام رمضان پخش می شد باعث شد که او در این سریال ها نقش پررنگی را ایفا کند به همین علت او بسیار محبوب و معروف شده است.او کلاس های بازیگری را در مدرسه هنر و ادبیات کودک و نوجوان گذراند. و سال 72 اولین فعالیتش را در تئاتر آغاز کرد.

بهناز جعفری در سال 80 در بیستمین جشنواره فجر سیمرغ بلورین بهترین بازیگر را دریافت کرد و از آن زمان به بعد به شهرت رسید.

بهناز جعفری از سال 93 مبتلا به ام اس شد. به گفته خودش در برابر بیماری اش هیچ واکنش غیر عادی نشان نداد و کاملا منطقی و طبیعی بیماری اش را پذیرفت و برای درمان آن اقدام کرد.

او میگوید که شخصیتی سرتق و شیطون داره و از بازی در نقش های منفی فیلم های مختلف لذت می برد.

این خانم هنرمند تاکنون ۴۲ فیلم سینمایی را از سال ۱۳۸۶ تا سال ۱۳۹۷ در کارنامه هنری خود به ثبت رسانده است. که می‌توان به معروف‌ترین آن‌ها روسری آبی ساخته رخشان بنی اعتماد، تخته سیاه ساخته سمیرا مخملباف ،غوغا اثر سعید سهیلی، پنج ستاره کاری از مهشید افشارزاده ،لانتوری ساخته رضا درمیشیان و سه رخ اثر جعفر پناهی اشاره کرد.

 

ازدواج بهناز جعفری و طلاق

تاکنون ازدواج نکرده و معتقد است که وقتی وارد زندگی زناشویی می‌شوند باید بازیگری را به کل فراموش کنم. چرا که باید در زندگی زناشویی بیشتر تمرکز کرد تا بتوان زندگی موفقی را داشت.

بهناز جعفری در یکی از مصاحبه هایش گفت: گفت:من هرگز ازدواج نکرده ام و همیشه مجرد بوده ام و دلیل اصلی این ازدواج نکردن شغل من است و من هربار با نقش هایم ازدواج میکنم و بعد از اجرای آن نقش آن را طلاق میدهم و در واقع آدم تنوع طلبی هستم اما در واقع هیچوقت فرصت ازدواج برایم پیش نیامده و من از این بابت ناراحت نیستم اما فکر میکنم اگر ازدواج کنم باید بازیگری را کنار بگذارم و به این دلیل ازدواج نمیکنم و دلم هیچوقت ازدواج و مادر شدن را نخواسته است.

 

جراحی زیبایی بهناز جعفری

او تا به حال هیچ گونه عمل زیبایی انجام نداده و به گفته خودش با چروک هایش مشکلی ندارد. و دوست دارد با روش های طبیعی با طراوت و جوان بماند. نکاتی که برای او مهم هستند داشتن پوست و دندان سالم است.