عللی برای منع یا محدود کردن رابطه جنسی در زمان پریود بیان شده است که برخاسته از مذهب و یافته های پزشکی است. مقاربت و رابطه جنسی در دوران قاعدگی در دین اسلام نهی شده است. نزدیکی و برقراری روابط جنسی در دوران قاعدگی خطرات و عوارضی دارد که متوجه سلامتی زوجین می شود و به همین علت رابطه جنسی در این دوران ممنوعیت دارد.

 

 رابطه جنسی

چگونه در دوران قاعدگی رابطه داشته باشیم

 

اغلب خانم‌ها اظهار می دارند که امیال جنسی در آن ها در زمان قاعدگی افزایش پیدا می کند. البته این زمان مناسب نیست و شاید بعضی خانم‌ها تمایلی به برقراری رابطه در این زمان نداشته باشند.

 

مثلا اگر او از تامپون استفاده کند هنگامی که آن را خارج می کند واژن خشک می شود و زمان زیادی طول میکشد تا مجددا از طریق روان کننده طبیعی( و نه خون) مرطوب گردد. چنانچه از نوار بهداشتی استفاده کند ، امکان دارد از بوی بد و ظاهر آن خجالت زده شود. او دوست ندارد شما هیچ کدام از این ها را مشاهده کنید و تمام کارها را در تنهایی انجام میدهد که این امر به خودی خود او را از برقراری روابط جنسی دور می کند.

 

مشکل دیگر رابطه جنسی در زمان قاعدگی ، الودگی آن است. خانم‌ها اغلب با این مشکل اشنا هستند و تعجبی از خون و کثیفی باقیمانده ندارند، ولی امکان دارد آقایون حس تحوع کنند و تمایلی به انجام این کار نداشته باشند. بنابراین تصمیم با خودتان است که قید دارید در طول این دوره چه نوع رابطه ای با هم داشته باشید.

 

اموزش رابطه در دوران قاعدگی,چگونه در دوران قاعدگی رابطه داشته باشیم, در دوران قاعدگی چگونه رابطه برقرار کنیم

در دوران قاعدگی چگونه رابطه برقرار کنیم

 

 رابطه جنسی

 

- برقراری رابطه جنسی در قاعدگی به علت باز بودن دهانه رحم باعث افزایش شانس ابتلا به عفونت می شود.

 

- قاعدگی امکان دارد یکی از عوامل بیرون ریختن تب خال های تناسلی در زنان باشد. 

 

- یکی از مهمترین عارضه های نزدیکی در پریود یا همان قاعدگی عفونتهای شدید رحمی به خصوص اندومتریوز می باشد.

 

- قاعدگی باعث افزایش خطر ابتلا به بیماری های واگیردار عفونی میشود برای این که خون محیط مناسبی برای حضور و رشد و انتقال عوامل بیماری زاست. بدین ترتیب درصورت الودگی یکی از دو طرف به یک عامل عفونی میکروبی یا ویروسی( مانند سوزاک، سیفیلیس، کلامیدیا و عامل ایدز و ویروس تبخال ) امکان انتقال این عامل به دیگری در طول قاعدگی افزایش می یابد.

 

- روابط جنسی حین قاعدگی ابتلا به عفونت های کلامیدیایی را افزایش می دهد.

 

- روابط جنسی حین قاعدگی به خودی خود منجر به عفونت و التهاب لگنی نمی شود ولی در صورتی که دو طرف رابطه الوده به عفونت باشند این عفونت جابجا می شود.

 

اموزش رابطه در دوران قاعدگی,چگونه در دوران قاعدگی رابطه داشته باشیم, در دوران قاعدگی چگونه رابطه برقرار کنیم

 

 رابطه جنسی

روش برقراری رابطه جنسی در زمان قاعدگی

- از حوله استفاده کنید.

یک راه برای جلوگیری از کثیفی و آلودگی این است که از حوله استفاده کنید. حوله باعث میشود تا مایع قاعدگی به تشک شما نرسد و باعث کثیف شدن آن نشود. ضمنا بهتر است قبل از شروع رابطه جنسی در زمان قاعدگی یک حوله تیره رنگ روی تخت بیندازید. دیدن خون روی ملحفه سفید رنگ انرژی و لذت جنسی را از خیلی ها می گیرد.

 

- دراز بکشید.

به پشت دراز بکشید زیرا اگر در این صورت قرار بگیرید جریان خون کم تر است و خون ریزی کمتری رخ میدهد.

 

- در حمام عمل نزدیکی را انجام دهید.

در این شیوه هم الودگی کمتری به وجود می آید و جریان آب هم سبب می شود تا باقی جریان ها کم تر مورد توجه قرار بگیرد.

 

– از کاندوم رنگی استفاده کنید.

حتماً موقع روابط زناشویی در زمان قائدگی از کاندوم استفاده کنید، به خصوص کاندوم رنگی قرمز رنگ زیرا رنگ قرمز آن سبب میشود کم تر متوجه خون ریزی شوید.

 

اموزش رابطه در دوران قاعدگی,چگونه در دوران قاعدگی رابطه داشته باشیم, در دوران قاعدگی چگونه رابطه برقرار کنیم

 

 رابطه جنسی

آیا در دوره پریود هم امکان دارد باردار شوید؟

بله. بسیاری از خانم‌ها فکر می کنند خونریزی از واژن مانع از حاملگی می شود و با وجود رابطه جنسی در دوره پریود نگران حاملگی نیستند. گرچه این مسأله اغلب درست است، ولی همیشه اینطور نیست و لازم است احتیاط کنید.

 

اسپرم تا 5 روز میتواند در بدن زن زنده بماند، چنانچه رابطه جنسی در روزهای آخر پریود باشد و تخمک گذاری شما زود انجام شود، طی 4 یا 5 روز پس از آن احتمال بارداری وجود دارد. بنابراین نمی توان کاملاً مطمئن بود که رابطه جنسی در دوره پریود سبب حاملگی نمی شود.

 

به علاوه بعضی خانم‌ها در دوره تخمک گذاری خونریزی می کنند و این خونریزی را با پریود اشتباه می گیرند و در نتیجه در شرایطی که بدن بیش ترین امادگی برای باروری را دارد رابطه جنسی محافظت نشده برقرار می کنند.

 

در این دوران بهتر است که بیشتر عشق بازی داشته باشید و رابطه جنسی بدون دخول را تجربه کنید و همینطور توجه داشته باشید که حتماً باید از روش های جلوگیری از حاملگی هم استفاده کنید. در این دوران بیشتر مستعد عفونت های منتقل شونده جنسی هستید و احتمال حاملگی هم وجود دارد و مطمئن باشید از روش های جلوگیری مناسبی استفاده می کنید.