به گزارش رکنا، بررسی اولیه حاکی از آن بود که  تازه داماد خانواده به نام داوود با اسلحه به پدرزنش شلیک کرده و او را کشته است. در ادامه مأموران موفق شدند مخفیگاه متهم را شناسایی و او را دستگیر کنند که وی پس از دستگیری عنوان کرد به عمد شلیک نکرده است.

اعدام برای تازه داماد تهرانی

پس از آن مأموران همسر متهم را مورد بازجویی قرار دادند و او در تشریح ماجرا گفت: چند وقت پیش پسری مزاحم خواهرم شد و من موضوع را به داوود نگفتم چون می‌دانستم ممکن است عصبی شود. اما بالاخره فهمید و روز حادثه داوود مقابل خانه‌مان آمد و من و خواهرم را تهدید کرد و بعد هم به سمت پدرم شلیک کرد و گریخت. او دروغ می‌گوید که به عمد این کار را نکرده است اگر عمدی در کارش نبود، چرا اسلحه با خودش آورده بود؟!

با تکمیل تحقیقات و صدور کیفرخواست پرونده برای رسیدگی به شعبه 4 دادگاه کیفری استان تهران فرستاده شد. در جلسه رسیدگی به این پرونده اولیای دم خواستار صدور حکم قصاص شدند. سپس متهم به جایگاه رفت و گفت: آن روز مقابل خانه پدر زنم رفته بودم تا  شماره پسری را که مزاحم آنها شده بود، بگیرم. من برای ترساندن آنها اسلحه همراه برده بودم و به سمت در خانه شلیک کردم اما گلوله ناخواسته به پدر زنم خورد. من هیچ مشکلی با پدرزنم نداشتم که بخواهم او را بکشم.

با پایان دفاعیات پسر جوان قضات دادگاه وی را به قصاص محکوم کردند که متهم به حکم اعتراض کرد و پرونده به دیوان عالی کشور رفت و حکم قصاص وی نقض شد.

به این ترتیب متهم بار دیگر در شعبه هم‌عرض محاکمه شد. در ابتدای جلسه رسیدگی به این پرونده که در شعبه دهم دادگاه کیفری یک استان تهران برگزار شد، اولیای دم درخواست قصاص کردند. اما همسر متهم و خواهرش عنوان کردند که در ازای دریافت دیه حاضر به گذشت هستند.

بعد از آن متهم به جایگاه رفت و با رد اتهام قتل عمد دوباره عنوان کرد که قصدم کشتن پدرزنم نبود و اصلاً نمی‌دانستم که او پشت در خانه است وگرنه شلیک نمی‌کردم. با پایان دفاعیات متهم قضات برای صدور رأی وارد شور شدند.