به گزارش پایگاه خبری مه شو؛ به نقل از مدیکال اکسپرس،  برای شناخت ویروس کرونا محققان دانشگاه کوئینزلند در مطالعه‌ اخیر خود ادعاهایی را مبنی بر اینکه ویروس کرونا می‌تواند وارد DNA شود، رد کردند. به گفته محققان این دانشگاه،برای ویروس کرونا که گفتن این ادعا‌ها افراد را ترسانده و باعث امتناع آن‌ها از دریافت واکسن ویروس کرونا می‌شود. پروفسور جف فاکنر می‌گوید تحقیقات تیمش که در Cell Reports منتشر شده است نشان می‌دهد هیچ مدرکی مبنی بر ورود کووید-۱۹ یا واکسن‌های ویروس کرونا به DNA وجود ندارد.  

 

پروفسور فاکنر این تحقیقات را برای ارزیابی یافته‌های گسترده‌ای که اکنون در مجموعه مقالات آکادمی ملی علوم منتشر شده است، انجام داد و نشان داد آزمایش‌های مثبت کرونا مدت‌ها پس از بهبود، به دلیل گنجانیده شدن ویروس در DNA است.

 

پروفسور فاکنر گفت: ما ادعا‌های آن‌ها را مبنی بر اینکه سلول‌های انسانی کووید- RNA ۱۹ را به DNA تبدیل کرده و باعث جهش دائمی شده است، بررسی کرده و توالی DNA را انجام دادیم و هیچ مدرکی از وجود کووید- ۱۹ در DNA پیدا نکردیم. از نظر بهداشت عمومی ما می‌گوییم که هیچ نگرانی وجود ندارد که ویروس یا واکسن‌ها در DNA انسان گنجانده شود.

 

پروفسور فاکنر یک زیست شناس محاسباتی و مولکولی با تخصص در ژنومیک و عناصر قابل جابجایی است به این معنی که تیم او تغییرات DNA را مطالعه می‌کند تا نحوه تاثیر آن‌ها بر زیست شناسی انسان را تعیین کند.

دانشیار واترسون نیز گفت: این تحقیق تایید کرد هیچ فعالیت ویروسی غیرمعمولی وجود ندارد و رفتار کووید-۱۹ مطابق با آنچه از یک ویروس کرونا انتظار می‌رفت، است.