به گزارش پایگاه خبری مه شو؛ ناصر کلانتری با اشاره به اینکه برخی به اشتباه تصور می‌کنند که کودکان به بیماری دلتا کرونا مبتلا نمی‌شوند، گفت: این در حالی است که ویروس کرونا می‌تواند تمام گروه‌های سنی از نوزاد یک روزه تا سالمند را مورد آسیب جدی قرار دهد.

وی با بیان اینکه بسیاری از مطالب موجود در فضای مجازی درباره کرونا غیر واقع و در حد شایعه هستند، اظهار کرد: نسخه‌های قبلی ویروس کرونا در قبال کودکان میزان سرایت‌پذیری کم‌تری داشتند، در حالی که جهش دلتا کرونا به طور جدی کودکان را مورد هجمه و آسیب قرار می‌دهد، اما در حالت کلی سطح ایجاد آسیب جهش‌های مختلف ویروس کرونا در کودکان اندکی کم‌تر از بزرگسالان است.

وی با اشاره به این که کودکان سیستم ایمنی خیلی قوی ندارند، توضیح داد: کودکان به دلیل عدم برخورداری از سیستم ایمنی قوی، میزان مقابله کم‌تری با ویروس  دلتا کرونا را انجام می‌دهند و در نتیجه وضعیت وخیم بیماری را تجربه نمی‌کنند.

این متخصص کودکان ادامه داد: بسیاری از کودکان ایرانی در موج پنجم کرونا به این بیماری مبتلا شده‌اند و من در هر روز حداقل ۱۰ کودک را در ارتباط با بیماری کرونا ویزیت می‌کنم. اکثر کودکانِ مبتلا به کرونا در مسافرت یا دورهمی از بزرگسالان کرونا می‌گیرند.

استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در خصوص علائم کرونا در کودکان، توضیح داد: کودکِ مبتلا به کرونا گوشه‌گیر و کم‌اشت‌ها می‌شوند. علائمی مانند عطسه، کیپ شدن بینی، گرفتگی صدا و سرفه در کنار گوشه‌گیری و کم‌اشتهایی، بیماری کرونا در کودکان را اثبات می‌کند.

وی با اشاره به این که جهش دلتا به طور کامل در داخل کشور چرخیده است، تاکید کرد: این در حالی است که متاسفانه عموم مردم نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی اقدام نمی‌کنند.

کلانتری با بیان اینکه علائم کرونای دلتا مشابه به سرماخوردگی (عطسه و آبریزش بینی و سرفه و سردرد)، است، اظهار کرد: البته ما در دوران شیوع ویروس کرونا، بیماری سرماخوردگی نداریم و هر علامت مشابهی به معنای ابتلا به کرونا است.