به گزارش پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین: سکه هفته گذشته توانست تا مقاومت ۱۱ میلیون و ۶۰۰ هزار تومانی پیش روی کند. روز پنج شنبه کمی فروش ها در بازار فلز گران بهای داخلی به دلیل افت دلار بیشتر شد ولی روز جمعه بار دیگر خریداران دست بالا را به دست آوردند.

معاملات طلا در بازارهای جهانی جان گرفت. در ایران اما به دلیل آغاز ماه محرم تقاضا برای خرید طلا کم شد. فروشندگان طلا می‌گویند به دلیل کاهش سطح درآمدها خرید طلا و سکه دیگر برای مردم اولویت ندارد.

رئیس اتحادیه طلای بابل گفت: بازار طلا با شروع ماه محرم و مشخص نبودن برنامه دولت سیزدهم در بلاتکلیفی به سر می‌برد. در ایران تقاضا برای خرید مصنوعات طلا وجود ندارد. در هفته پایانی مرداد پیش‌بینی می‌شود قیمت طلا ثابت باقی بماند. یعنی قیمت طلا در محدوده یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان و قیمت سکه در محدوده ۱۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان معامله شود.

یک هفته پیش بود که بهای طلای جهانی طی یک روز بیش از ۴۰ دلار از ارزش خود را از دست داد و به محدوده هزار و ۷۶۰ دلاری رفت. نزول قیمت طلا موجب شد که سکه بازان به رشد بهای دلار دقت چندانی نکنند و رفتار فلز گران بهای داخلی شنبه گذشته بیشتر نزولی باشد.

این هفته اتفاق متفاوتی در انس جهانی رخ داد و انس حهانی توانست روند صعودی به خود بگیرد و به مرز ۱۸۰۰ دلاری نزدیک شود.  اونس طلا دیشب در نزدیکی محدوده هزار و ۷۸۰ دلار بسته شد. افزایش بالای ۲۰ دلار اونس طلا طی روز جمعه موجب شد که انتظارات افزایشی در بازار سکه داخلی بیشتر شود و برخی از معامله گران در معاملات پشت خطی موقیعت خود را به حالت خرید درآورند.

کارشناسان بازار طلا و سکه عقیده دارند از آنجایی که قیمت‌ها در بازار روز شنبه افزایشی بود و سکه توانست قیمت ۱۱ میلیون و ۷۵۰ هزار تومانی را لمس کند احتمال دارد در روزهای آینده اگر اتفاق خاصی رخ ندهد قیمت سکه بتواند به مرز ۱۲ میلیونی نزدیک‌تر شود.

 سکه امامی در سال جاری حتی یکبار هم به کانال ۱۲ میلیونی نفوذ نکرده است و در صورت شکست این مرز،‌ احتمال دارد که سطح تقاضای احتیاطی بیشتر شود. بیشترین قیمت سکه در طول تاریخ قیمت ۱۶ میلیون و ۲۰۰ هزار تومانی است که در اواخر مهرماه ۹۹ تجربه شد و بازار با آن قیمت هم چنان فاصله زیادی دارد.