55 آنلاین به نقل از رکنا، امین حیایی در ۱۹ خرداد ۱۳۴۹ در تهران در محلهٔ قیطریه به دنیا آمد. امین حیایی در دوران تحصیل به فعالیت در تئاتر پرداخت و پس از گرفتن دیپلم، ضمن خدمت سربازی در مرکز هنرهای نمایشی عقیدتی-سیاسی نیروی هوایی فعالیتش را آغاز کرد. امین حیایی در سال ۱۳۷۰ بازیگر یک تئاتر کودکان به کارگردانی ثریا قاسمی بود. امین حیایی در پانزدهمین جشنوارهٔ فیلم فجر نامزد دریافت جایزهٔ بازیگر نقش دوم برای فیلم «براده‌های خورشید» شد. امین حیایی در نخستین نقش‌آفرینی‌اش به عنوان بازیگر نقش اول در فیلم «سیب سرخ حوا» (۱۳۷۸) حاضر شد.

تولد مونا بانکی پور همسر اول امین حیایی با کیکی خاص شبیه دوربین های سینمایی توجه بسیاری را به خود جلب کرد که تصاویرش را خواهید دید.

همسر اول امین حیایی

 

همسر اول امین حیایی

 

در روز اکران فیلم شعله ور با بازی دارا حیایی، مادر وی مونا بانکی پور هم در این مراسم حضور داشت.حیایی پس از بانکی پور با نیلوفر خوش خلق ازدواج کرد. ازدواج اول امین حیایی  زیاد طول نکشید و این دو از هم جدا شدند.همسر سابق فقط در سریال خوب و بیدار نقش همسر دانیال حکیمی را بازی کرد. او در فیلم خانه ای در شن هم ایفای نقش کرد که به دلیل مشکلاتش دیگر نتوانست بازیگری را ادامه دهد.پسر امین حیایی متولد سال 1375 است و به همراه مادرش زندگی می کند.

 

همسر اول امین حیایی کیست؟

مادربزرگ دارا حیایی، فرزانه داوری ( مادر مونا بانکی پور) است که ازهنرپیشه های سال های پیش از انقلاب بود و پس از انقلاب نیز در یک فیلم بازی کرد و بازیگری را کنار گذاشت.

مونا بانکی پور یکی از بازیگران ایرانی است که اکنون فعالیت بازیگری ندارد. مونا بانکی پور در مجموعه تلویزیونی« خواب و بیدار» در نقش همسر دانیال حکیمی و فیلم سینمایی« خانه ای در شن» بازی نموده است. او سال ۱۳۷۵ از امین حیایی جدا شد و حضانت دارا به عهده گرفت و بهمراه پسرش دارا سالها در خارج از ایران زندگی کردند و چند سال پیش به ایران برگشتند.

نظر امین حیایی درباره همسر سابقش مونا بانکی پور

امین حیایی در تازه‌ترین گفتگوی خود از نحوه ورود به سینما و همچنین زندگی شخصی خود سخن گفته است.

امین حیایی در گفتگو با فریدون جیرانی که از طریق سامانه ویدئو درخواستی منتشر شد درباره نحوه ورود خود به سینما گفت: «فوت خواهرم دریچه‌ای بود برای ورود به سینما؛ سومین روز درگذشت خواهرم بود که برای اولین فیلم سینمایی‌ام به من زنگ زدند. اولین فیلمی که نقش اول بودم «قرمز» بود؛ تست زدم و ۲۰ دقیقه بازی کردم و حتی سکانس آخر فیلم هم سایه خودم در فیلم است اما به ناگهان منصرف شدم.

وی با اشاره به شکست در ازدواج اول گفت: «من از بچگی عاشق پیشه بودم و با هر کسی دوست می‌شدم می‌خواستم با وی ازدواج کنم اما همیشه در عشق شکست می‌خوردم. در ازدواج اولم حتی یک سال نیز با همسرم زندگی نکردم و به طلاق منجر شد.»

جالبست بدانید نظر چند سال پیش امین حیایی در مورد بازیگر شدن پسرش چیز خیلی متفاوتی بود که در زیر می توانید بخوانید.

پنج سال قبل امین حیایی در یکی از گفتگوهایش از بی علاقگی دارا به بازیگری چنین گفته بود: دارا دوست ندارد مانند من بازیگر شود اما علاقه مند به هر کاری که باشد کمک و پشتیبانی اش می کنم.حیایی افزوده بود: پسرم بیشتر به کامپیوتر و ورزش علاقه دارد و هر کاری که از دستم بربیاید برای رسیدن به آرزوهایش می کنم. دارا هنوز ازدواج نکرده و مجرد می باشد.

 مونا بانکی پور بعد از طلاق از بازیگری فاصله گرفت و با پسرش سال ها خارج از کشور زندگی کرد تا اینکه تصمیم گرفت به ایران برگردند.دارا با مادرش در کنار مادر بزرگ خود فرزانه داوری از بازیگران قبل از انقلاب مدتی در کشور آمریکا زندگی می کردند دارا ابتدا به علت چهره اش وارد مدلینگ شد، او مدتی در بیلبوردهای تبلیغاتی از جمله شرکت مزمز بیشتر دیده می شد تا اینکه وارد بازیگر شد.

ورود همسر اول امین حیایی به بازیگری

دارا در سال ۹۵ به دعوت حمید نعمت الهی کارگردان فیلم شعله ور بصورت حرفه ای بعد از تست در کنار پدرش در این فیلم بازی کرد و مورد تحسین منتقدین قرار گرفت.

شک نکنید نام امین حیایی نام بزرگی است ولی این را بدانید می خواهم از تجربیات پدرم استفاده کنم و نه از اسمش هیچ وقت نمی خواهم پشت نام پدرم کار کنم.

 بعد از اولین تجربه به پیشنهاد پدرم در کلاس های بازیگری و فن بیان حضور پیدا کردم، و با خواندن کتاب و پیگیری علمی در این رشته در حال تلاش برای کسب تجربه هستم.

 دارا در اولین تجربه حرفه ای خود با سریال از سرنوشت در زمستان ۱۳۹۸ وقتی ۲۶ ساله بود با نقش هاشم وارد قاب تلویزیون شد و بسیار مورد توجه قرار گرفت. در این سریال کیسان دیباج در نقش سهراب کنار او بازی می کند.